مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌جنوبی گفت: ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های این استان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن رمضانی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به استقبال چشمگیر گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خراسان جنوبی و ایجاد اشتغال در روستاها همچنین فراهم کردن زمینه فروش محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع‌دستی و زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی روستاها، حمایت از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را با توجه به روستاهای هدف گردشگری و مناطق بکر طبیعی در خراسان جنوبی دارای توجیه دانست و اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۸۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های استان ایجاد شده که زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و میزان مراجعه‌کنندگان به واحدهای اقامتی را کاهش داده اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی خراسان جنوبی یک ظرفیت ماندگار است.

وی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی قبل از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در فصول مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی بودند.

رمضانی همچنین به وجود چهار اثر ثبت جهانی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: سه مورد از این آثار شامل بیابان لوت (مشترک بین خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان)، قنات بلده فردوس و حوله‌بافی روستای خراشاد در دولت تدبیر و امید به ثبت جهانی رسید و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.