همزمان با ایام‌الله دهه مبارک بهره‌برداری از ۱۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی

 سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح و بهره‌برداری ۱۶ طرح عمرانی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.

، مهدی کرباسچی  از افتتاح ۱۶ طرح طی ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد تومان در سطح شهرستان‌های مختلف استان اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: پروژه‌های یادشده در بخش‌های مختلف از جمله آبخیزداری، کنترل فرسایش خاک و مقابله با بیابان‌زایی انجام شده و هدف از اجرای آن‌ها، تقویت زیرساخت‌های زیست‌محیطی و ارتقای بهره‌وری از منابع طبیعی در راستای توسعه پایدار است.

به گزارش خبر و هنر خراسان جنوبی کرباسچی با اشاره به آثار اجتماعی و اقتصادی این طرح‌ها بیان کرد: با آغاز بهره‌برداری، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای حدود سه هزار و ۷۵۹ نفر فراهم می‌شود و بیش از سه هزار و ۲۲۱ خانوار شامل ۱۰ هزار و ۳۲۲ نفر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح‌ها نمودی از تلاش جهادی مجموعه منابع طبیعی استان در مسیر حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی و تحقق سیاست‌های کشور در حوزه مدیریت پایدار منابع آب و خاک است.

نوشته و خبر نگار : مهدی نقی پور و ا.حسن پور

لینک کوتاه خبر:

https://khabarvahonar.ir/news/?p=111231

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: