در استان خراسان جنوبی شاهد بروز نمایش‌های تبلیغاتی زود هنگام از سوی افراد مختلف هستیم. از نمایندگانی  که به کرات به وزرا و مسولین دولتی تذکر می‌دهند تا جلساتی که در صنوف خصوصی که جنبه عمومی دارد ، تحت عنوان «توسعه هنر، ورزش و اقتصاد» راه افتاده است. جالب است که تعداد زیادی از مدیران ارشد استان، معاونین و دیگران هم در این جلسات شرکت می‌کنند و در خیال توسعه، حرف و حدیث می‌گویند. این روزها به مثابه گذشته، توسعه استان تبدیل به دستاویزی برای بازی‌های تبلیغاتی شده است که در گوشه گوشه استان و در فعالیت‌های نمایندگان محترم استان و دیگرانی که در پی برنده شدن در نمایندگی شهرهای خاصی از استان هستند، دیده می‌شود.

این روزها، پوپولیست‌گرایی در اصحاب حِرَف گوناگون دیده می‌شود. از روزنامه‌ای که در این روزها، تیتر درشت «شکوفایی اقتصاد، هنر و ورزش» می‌زند تا کانالی که به صراحت از نماینده‌ای خاص حمایت می‌کند و گاهگاه برای این قبیل حمایت‌ها دست به انتشار مطالبی می‌زند که مورد تایید هست و نیست. اینها همه مصادیقی از پوپولیست‌گرایی را به همراه دارند. این روزها، همچنین جلسات رنگارنگی با طعم‌های مختلف چون «توسعه گردشگری»، «هنر و ورزش»، «توسعه راه آهن»، «اشتغال» و جلساتی در خصوص تذکرهای درست و نادرست به مقامات مسئول درکشور، از سوی نمایندگان برگزار می‌شود. در حالیکه به وضوح مشخص است که همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس، باب این سخنان گرم شده است و الا چرا از قبل خبری از این قبیل جلسات نبود و مطمئنا با تمام شدن انتخابات، این حرف‌ها مانند همیشه به کناری خواهند رفت تا دوره بعدی انتخابات. به هر حال، چیزی که بیشتر در اذهان عمومی و رسانه‌ای به چشم می‌آید، وجود تضاد در برخوردهای فعلی و قبلی این افراد و ورود اقشار صنفی به بازی‌های سیاسی است.

به هر حال باید بگوییم مسائلی مانند ورزش، فرهنگ و هنر، زیربنای جوامع انسانی هستند و نباید به بازی گرفته شوند. هر چند به همین دلیل است که به دستاویزی برای برنده شدن عده‌ای بدل گشته است، اما بی‌شک، فعالان این حوزه‌ها که تجربه چندین ساله‌ای در حمایت یا عدم حمایت کاندیداهای مختلف داشته‌اند، به راحتی چاشنی حرف مدعیان را تشخیص می‌دهند. همه آنانی که دست به تبلیغات زودهنگام زده‌اند باید بدانند که زیر ذره‌بین نقد و بررسی رسانه‌های گوناگون، فعالان سیاسی و فعالان حوزه‌های مختلف صنفی قرار دارند و چه آسان، تمام ادعاهایشان به حافظه‌های چندگانه سپرده می‌شود. تنها لازم است تا اگر حمایت از حوزه‌ای را در تبلیغات خود در دستور کار قرار داده‌اید، برای تحقق آن بکوشید و شواهد عمل خود را هم به عموم نمایان سازید تا بدانند که چه فعالیت‌هایی انجام گرفته است. مردم این استان، به آن درجه از آگاهی و بلوغ سیاسی رسیده‌اند که تنها در قبال پاسخگویی شما به آنان،  به تبلیغات شما پاسخ دهند. مطمئنا مردم می‌توانند بین «تلاش کردن» و «تلاش کردن و به نتیجه نرسیدن» را تشخیص دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله