ماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ امری بهتر از خدمت رسانی به محرومان نیست گفت: پزشکان استان با تفکر بسیجی، حرکت جهادی و هدف الهی خدمت به محرومان را در اولویت کار خود قرار داده اند

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و اعضای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امروزه پزشکان استان در قالب گروه های جهادی و خیرخواهانه و بدون منت برای خدمت به مردم مناطق محروم وارد میدان شده اند که امید است این حرکت جهادی به یک فرهنگ عام تبدیل شود.
وی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب حدود ۷۰ سال پیش در حوزه پزشکی نارسایی های زیادی بود و پزشکان هندی و افغان در حد پزشکان عمومی در ایران خدمت می کردند اما اکنون در این حوزه به پیشرفت های زیادی دست یافته ایم.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: با توجه به پیشرفت های زیادی که در حوزه پزشکی انجام شده اما هنوز به این پیشرفت ها قانع نیستیم و به نیمه راه رسیده ایم.
وی با اشاره زاد روز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک بیان کرد: هنوز از نظریات این حکیم در حوزه پزشکی و فلسفی استفاده های زیادی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اینکه کتاب فلسفه بوعلی سینا به نام شفا و کتاب پزشکی وی به عنوان قانون نامگذاری شده گویای جامع بودن کتاب های وی است.
وی ادامه داد: بوعلی سینا وقتی در اوج به انسان نگاه می کند به این نتیجه می رسد که شفا در آن بخش و زاویه انسانی است که باید سلامت جامعه حفظ شود اما بدن رفتنی بوده و شفا پیدا نمی کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: این در حالیست که اگر فکر و اندیشه فردی آنگونه باشد که خود آن را بسازد بدون محدودیت زمان و مکان برای همیشه شفا می یابد و این امر زاویه اصلی انسان است.
وی اظهار داشت: بو علی سینا بعد از ارسطو و فارابی به عنوان معلم سوم بر همه علوم زمان خویش فائق آمده و در میان علما از وی شخصی داناتر نبود چون بالاترین علم او دانش پزشکی و مشکل ترینش فلسفه الهی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در گذشته جامعه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها بهترین فیلسوف بهترین پزشک هم بود و حق این است که هر دو با هم باشند.
وی با تاکید بر اینکه راندمان کار پزشکان تنها از جنبه مادی آن فاقد ارزش است گفت: بالاخره خدمت گزاران به مردم بدانند در هر رشته ای که هستند به واسطه همین مردم نان خورده و درس خوانده اند لذا این دلیل درستی نیست که من یا شما از مردم طلب کار باشیم بلکه باید مدیون مردم باشیم.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: اندیشه بسیجی که در بین جامعه پزشکان ایجاد شده بسیار ارزشمند و به معنای خدمت بی منت به مردم است.
وی عنوان کرد: گاهی خبرهای نامطلوبی شنیده می شود که برخی در لباس پزشکی وابسته به پول و مسائل اقتصادی هستند که این موارد سبب ناامیدی انسان می شود.
حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: نوع خدماتی که پزشکان با کیفیت لازم به مردم ارایه می دهند بسیار ارزش داشته و ماندنی است اما درآمدهای مالیاتی هیچوقت ماندی نبوده و نخواهد بود.
وی یادآور شد: از قرن چهارم تاکنون افراد زیادی از صدقه سر علوم دانشمندان ایرانی استفاده بردند و به مراتب علمی بالاتری دست یافتند اما ما از دانشمندان خود کمتر بهره مند شدیم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: آرمان های اسلام همان آرمان های انسانی است چون نسخه عملی اسلام انسان است لذا راه طولانی در پیش داریم که هنوز به نیمه راه نرسیده ایم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله