۶ شرکت دانش بنیان و نوآور برای اولین بار در مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند مستقر شدند.

مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند گفت: این ششاستقرار 6 شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری وشتابدهی دانشگاه بیرجندشرکت فعال در زمینه تولید داروهای گیاهی، تجهیزات الکترونیک مرتبط با انرژی خورشیدی، بهینه سازی مصرف آب، تولید اپلیکیشنهای مهندسی،خدماتی، عمومی و محصولات کشاورزی می باشند که مورد حمایت این مرکز قرار گرفتند.

علی سعیدی هدف از ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی دردانشگاه بیرجند را ارتقای سطح فناوری و توانمندیهای فناورانه داخلی، افزایش توان رقابتی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و حمایت از محصولات دانش بنیان و نوآورانه اعلام کرد و افزود:  برگزاری استارت آپ ویکندها، کارگاه های آموزشی و دوره های تخصصی کسب و کار از دیگر وظایف مرکز نوآوری است.
وی گفت: حمایت مرکز از افراد، تیم های نوآور در قالب هسته نوآور، واحد نوآور، شرکت نوآورو شرکت دانش بنیان است  و به جز شرکتهای دانش بنیان، سایر واحدها پس از طی مراحل کارشناسی و داوری ایده می توانند از حمایتهای مادی و معنوی مرکز نوآوری برخوردار شوند.
مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰۰ متر مربع زیربنای این مرکز است، افزود: با توسعه زیربنا به ۲۵۰۰ متر مربع ، بیش از ۵۰ واحد نوآور می تواند در این مرکز مستقر شده و مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد.

علی سعیدی گفت: استفاده از حمایتهای مرکز نوآوری با فرآیند مستمر ارزیابی برای هسته نوآور ۶ ماه، واحد نوآور ۹ ماه، شرکت نوآور ۱۸ ماه و شرکتهای دانش بنیان ۳۶ ماه است.
مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند،  از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دی ۹۷ در دانشگاه افتتاح شد که به صورت رسمی فعالیت آن امسال با استقرار این شرکتها آغاز شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله