?استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر آبان ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.
جواد قناعت در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی به استان فرهنگ و هنر معروف است.
?وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگ و هنر شاهد اتفاقات بسیار خوب و میمونی در این استان هستیم.
?استاندار با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر و علما، افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری از علمای بزرگ این استان از جمله آیت الله آیتی، آیت الله تهامی، آیت الله عبادی و عارفی یاد شده است.
?قناعت ادامه داد: پدران علم از جمله مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، دکتر محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران، دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران و دکتر مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران از مشاهیر و مفاخر و ظرفیت‌های خراسان جنوبی هستند.
?وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، ولایی و فرهنگی است، افزود: ۱۲ آبان امسال در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی، درخواست‌ هایی از ایشان داشتیم که یکی یکی در حال محقق شدن است.
?استاندار با اشاره به اینکه خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار متر مربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیان کرد: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌هایی بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.
?وی به تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.
?قناعت افزود: یکی دیگر از درخواست‌ های ما برگزاری مراسم نکوداشت نامداران در قید حیات خراسان جنوبی بود که امشب در حال برگزاری است.
?استاندار با اشاره به پیشرفت ۷ درصدی پروژه تالار مرکزی شهر بیرجند، یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این استان قول اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال‌سازی این پروژه و همچنین اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن علامه فرزان را داد.
?به گفته وی؛ در مجموع سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.
?قناعت در ادامه خراسان جنوبی را استانی با اصالت دانست و افزود: خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت جهانی جزو استان‌های اول یا دوم کشور به لحاظ ثبت آثار ثبت جهانی است.
?وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو تأکید کرد: در ۱۱ اسفند ماه ایران اسلامی یک نبرد بزرگ با نظام سلطه دارد و هرچه درصد مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد امنیت پایدار و قدرت چانه‌زنی ما در سطح بین المللی بیشتر خواهد بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور