#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا از یک هفته گذشته در استان روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش خبر و هنر محمد موسوی میرزایی  در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: تعداد بیماران بستری ما از ۲۰۰ نفر در سه هفته گذشته به ۶۰ نفر در هفته جاری کاهش یافته و روند بیماران بستری و سرپایی نسبت به چند هفته گذشته به شدت کاهشی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال فروکش کردن پیک ششم کرونا هستیم که همزمانی این موضوع با آغاز مسافرت‌های نوروزی ما را نگران می‌کند، اضافه کرد: در خصوص مدیریت بیماری کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم که برای مدیریت بیماری کرونا و ثابت شرایط باید تدبیر لازم اندیشده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی به انتشار آخرین نقشه کرونایی استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس رنگ‌بندی جدید، شاهد کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، زیرکوه، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و طبس در رنگ زرد (نسبتا پرخطر) قرار گرفته‌اند.

موسی میرزایی با بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت استان در وضعیت قرمز، ۷۱ درصد در وضعیت نارنجی و ۱۴ درصد وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: تعداد بستری‌های ما در شهرستان‌های قرمز بسیار پایین است که به زودی شاهد تغییر رنگ این شهرستان‌ها هم خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جمعیت پنج تا ۱۲ سال استان اشاره کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون ما در این رنج سنی ۱۲.۹ درصد است که به نسبت آمار پایینی است و در مجموع حدود ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون نسبت تزریق دز اول و ۷۹ درصد نسبت به تزریق دز دوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

موسوی میرزایی افزود: از نظر تزریق واکسیناسیون در وضعیت متوسط کشوری هستیم و ۳۵.۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خراسان جنوبی هم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش وضعیت واکسیناسیون در هر مکانی که حداقل پنج نفر حضور داشته باشند، آمادگی اعزام تیم‌های سیار را داریم و همچنین واکسیناسیون محله به محله هم در استان در دست اجراست.

وی تصریح کرد: همچنان مراکز واکسیناسیون ما در استان فعال است اما تعداد افراد مراجعه کننده به اندازه کافی نیست.

موسوی میرزایی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون بر روند مرگ و میر بیماری کرونا در استان هم گفت: با تحلیل آمار مرگ ومیر بیماری کرونا در بهمن‌ماه سال جاری، ۴۴ مورد فوتی بیماری کرونا در استان داشتیم که ۱۴ مورد هیچ واکسنی تزریق نکرده بودند، ۲۰ نفر هم واکسیناسیون خود به صورت کامل انجام نداده بودند و ۱۰ نفر واکسیناسیون خود را به صورت کامل انجام داده بودند که همه آنها بیماری زمینه‌ای مزمن داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با تحلیل آماری مختلف تزریق واکسن کرونا نقش موثری در کاهش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرها در استان داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: در زمینه حضور تیم‌های سیار برای تزریق واکسن کرونا در مدارس مشکلی وجود ندارد اما باید اطلاع‌رسانی لازم به والدین انجام شود و انجام واکسیناسیون حتما با دریافت رضایت کتبی از والدین انجام می‌شود.

محمدعلی واقعی با اشاره به اینکه از ۲ هفته گذشته با فروکش کردن روند بیماری کرونا مدارس و مهدکودک‌ها بازگشایی شده است، اضافه کرد: برخی مدارس با تمام ظرفیت دانش آموزی خود فعالیت داشتند که اخطارهای لازم به مدیران این مدارس را دادیم.