نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: عدالت‌خواهی امروز مهمترین مساله جهان در میان همه ملت‌ها است و دولت‌ها باید خودشان را با ملت‌هایی که موضع عدالت دارند، تطبیق دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در مراسم بدرقه اولین موکب اعزامی بیرجند به کشور سوریه به مناسبت اربعین حسینی، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت (علیه السلام)  اظهار داشت: مساله‌ای که در باطن قلب اشخاص است و هویت واقعی آنها را نشان می‌دهد و در شرایط مختلف احوال ظهور پیدا می‌کند؛ ماهیت افراد است.

وی بیان کرد: اگر تاریخ و زمان معاصر خودتان را مطالعه کنید، می‌بینید انسان‌هایی به عنوان موجود دوپا هستند که هر وقت و هرگاه فرصتی به دستشان بیاید کارشان ظلم، کشتن، ویران کردن، آواره کردن، دزدی، اختلاس، خیانت است؛ این افراد از هر موجودی بدتر هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مقابل آنها، پیروان مکتب انبیا هستند که هویت و ماهیت‌شان براساس ایمان است و هر وقت فرصتی به دستشان بیاید کارشان محبت، الفت، عدالت، انسان‌دوستی، عبودیت و بندگی خدا است؛  این مانند جریانی است که از زمان هابیل و قابل می‌جوشد و در آخرالزمان اوج پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از محسنات آخرالزمان با همه شرایط سخت و سنگینی که دارد انفجار اطلاعات است و کسی نمی‌تواند بگوید من ندانستم مگر آنکه نخواهد؛  او می‌تواند بداند و این ماهیت‌ها را شناسایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سفر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) سفر سختی بود و نقش این سفر پیام کربلا بود، پیام کربلا ماهیت‌شناسی است چون دشمنان وقتی مسلط می‌شوند با دروغ، تهدید، تطمیع، قتل، کشتار، تخریب و سایر اقدامات صحنه کاذب به وجود می‌آورند.

وی گفت: اما خاصیت سفر بازماندگان کربلا این بود که این ماهیت را برملا کرد و لذا یزیدی که با آن همه غرور خودش را فاتح می‌دید یک مرتبه در شرایط سختی قرار گرفت که ناچار شد به اهل بیت اجازه بدهد در آنجا عزاداری کنند و بعد آنها را محترمانه به مدینه برگرداند، اینها برای یزید اجبار بود، چون ماهیت‌ها مشخص شد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: قافله کربلا و دمشق در این ۱۴۰۰ سال هیچ وقت تعطیل نشده و همواره وجود دارد، انقلاب اسلامی ما گوشه‌ای از پیام کربلا است و وقتی این پیام به اهل جهان می‌رسد آن‌هایی که در درون آمادگی عدالت‌خواهی، مهر و محبت و ایمان به خدا دارند، در مقابل ستم، هسته‌های مقاومت را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: دشمنان ما وقتی می‌جنگند برای ظلم و خونریزی می‌جنگند این فرق را باید توجه داشته باشیم اما وقتی ما دفاع می‌کنیم برای صلح جهان اسلام، دفاع می‌کنیم که اینها ۱۸۰ درجه با هم فرق می‌کند.

وی گفت: در نامه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که به خانواده محترمش نوشته، ایشان به خانواده‌اش می گوید هرگز نمی‌خواستم نظامی شوم، هرگز از مدرج شدن خوشم نمی‌آمد، من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن.