مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: بارندگی‌هایی که در خراسان جنوبی از ۱۳ اردیبهشت آغاز و باعث جاری شدن رواناب و وقوع سیلاب در بخش زیادی از استان شد، به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب ۲۰ میلیارد ریال خسارت زد.

حسین مسگر،به رسانه‌ها گفت: به دنبال بارندگی‌هایی که در استان از ۱۳ اردیبهشت آغاز و به علت شدت باعث جاری شدن رواناب و وقوع سیلاب در بخش زیادی از استان شد، تأسیسات تحت پوشش این شرکت نیز متأثر از وقوع سیلاب، متحمل خسارات قابل توجهی شد.

وی افزود: با فروکش کردن بارندگی‌ها در ۱۵ اردیبهشت و اعزام گروه های ارزیابی اولیه، به مناطق حادثه دیده و با جمع آوری گزارش‌های ارسال شده، حدود ۲۵ کیلومتر از خطوط انتقال، ۱ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب، ۴۰ باب حوضچه شیرآلات، ۴ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ مورد منبع تأمین آب اعم از چاه، چشمه و قنات و ۱۱۲ کیلومتر جاده دسترسی شامل جاده‌های دسترسی به مخازن، چاه‌ها و خطوط انتقال در سطح کل استان (به جز شهرستان‌های بشرویه و طبس)، تحت تأثیر سیلاب از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد که هزینه مورد نیاز  برای بازسازی آن ۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی گفت: بنابر دستور فرمانداری بیرجند ۵۰۰ عدد آب بسته بندی یک لیتری به منطقه گیوک حمل و توزیع شد و همچنین با توجه آب گرفتگی تعدادی از منازل مردم در شهرستان خوسف دو دستگاه پمپ کف کش و لجن کش مناسب در اختیار شهرداری این شهرستان قرار گرفت.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: علی رغم شرایط نامساعد جوی، گروه های رفع حوادث و تانکرهای آبرسان سیار در ساعات اولیه در محل‌های حادثه دیده منتقل  و اقدامات اولیه برای راه اندازی جریان آب را مدیریت کردند به صورتی که قطعی آب به علت وقوع سیلاب، گزارش نشد.

مسگر یادآور شد: انتظار می‌رود به منظور اصلاح اساسی و مقاوم سازی تأسیسات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب در برابر حوادث آتی که طی سیل‌های چند سال اخیر خسارت دیده و به صورت موقت ترمیم شده است، اعتبار لازم از ردیف‌های ملی و استانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.