فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان سید حسین حسینی گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ حماسه تاریخی را ثبت کردند و این حماسه در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا بهرام‌نژاد روز یکشنبه همزمان با روز نیروی هوایی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش مستقر در خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: کادر نیروی هوایی حماسه تاریخی ۱۹ بهمن را در بیعت با امام راحل خلق کردند؛ با اینکه می‌دانستند اگر شناسایی شوند، جان خود را از دست خواهند داد و اینها همه الطاف خداوند متعال است.

وی گفت: ما افتخار می‌کنیم وارث مردان بزرگی هستیم که روند انقلاب را تسریع کردند و کمتر از سه روز بعد از بیعت تاریخی همافران ارتش، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی افزود: امروز نیز همه ما وظیفه داریم از این انقلاب و دستاوردهای آن محافظت کنیم.

وی گفت: اگر روند انقلاب را بررسی کنیم می‌بینیم که سراسر انقلاب نور بود و این نور تمام جریانات را طوی کنار هم قرار می‌داد که دشمنان دین، انگشت به دهان می‌شدند و انقلاب روز به روز به پیروزی خود نزدیک می‌شد.

امیر بهرام‌نژاد عنوان کرد: اینکه دل‌های مردم با هم یکی شده بود و همه با هم فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر طاغوت سر می‌دادند و دل‌های نظامی‌ها همه با همه گره خورد، نشان از دست و نگاه خداوند متعال به انقلاب مردمی ما بود.

وی گفت: نظامی‌ها با اینکه می‌دانستند جانشان در خطر است با لباس نظامی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند و به صفوف مردم می‌پیوستند، اینها هم نور خداوند متعال بود که اگر انسان دقت کند با تمام وجود حاضر است از این نظام و انقلاب دفاع کند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان سید حسین حسینی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت کشور ما درگیر تور عنکبوتی استثمارگران به خصوص آمریکا بود اضافه کرد: آنان حاضر نبودند به هیچ عنوان منافع خود را از دست بدهند کما اینکه اگر میلیون‌ها نفر از مردم ایران کشته می‌شدند برای آنان مهم نبود.

وی گفت: همانطور که دیدیم بعد از جنگ جهانی دوم حدود نیمی از جمیعت ایران به خاطر فقر و فشارهای استثمارگرایان بخصوص انگلیس جان خود را از دست دادند.

سرتیپ دوم بهرام‌نژاد اظهار داشت: از آنجایی که مشیت الهی بر این بود که انقلاب ما به پیروزی برسد، دشمنان می‌دیدند و لمس می‎‌کردند که این انقلاب رخ می‌دهد ولی نتوانستند کاری انجام دهند.

وی افزود: اینکه در واقعه ظهر عاشورای دوشان تپه، گارد شاهنشاهی منتظر بود هیات حسینی را به خاک و خون بکشد و سه نفر از پرسنل شجاع این گارد شاهنشاهی به صورت داوطلبانه اقدام به تیراندازی در سالن نهارخوری کردند، آیا چیزی غیر از دست و عنایت خداوند متعال است.

وی گفت: بعد از ورود تاریخی امام راحل در ۱۲ بهمن‌ماه به ایران روند این اتفاقات معجزه گونه تسریع پیدا کرد.