نمایشگاه موزه عبرت در آستانه دهه فجر با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسوولین در بیرجند گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به تقدیم ۱۴ شهید انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی گفت: ابتکار عمل دولت سیزدهم درخصوص صرفه‌جویی از محل هدفمندی یارانه‌ها و ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۴ به دستگاه‌های فرهنگی ستودنی است چرا که یکی از خروجی این ابتکار عمل، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به حوزه فرهنگ است.

علی فرخنده افزود: با توجه پیشینه انقلابی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی تصمیم به برپایی نمایشگاه موزه عبرت با زبان هنر گرفتیم و این نمایشگاه در مقابل جریان تطهیر چهره پهلوی و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین طراحی و امروز افتتاح شد.

وی گفت امروز ‌می‌بینیم که کمپین در حمایت از افرادی ایجاد می‌شود که سرزمین، دارایی و منابع مردم را فروختند و به فرهنگ، دین و اعتقادات مردم هم رحم نکردند لذا ما به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله در حوزه هنر نمایشگاه موزه عبرت را با مشارکت هنرمندان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برپایی نمایشگاه موزه عبرت اولین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در دهه فجر، کار جدید و نو است که امیدواریم مورد استقبال مردم واقع شود و حضور قشر جوان را در این نمایشگاه داشته باشیم تا ترویجی برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: بخش اول این نمایشگاه فضای تاریک و مخوف رژیم پهلوی را به تصویر می‌کشد و بخش انتهای نمایشگاه فضای روشن و نورانی از دوران بیداری، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و ولایت‌مداری مردم این دیار را به تصویر کشیده شده است.

فرخنده گفت: سازه این نمایشگاه از خراسان رضوی منتقل شد و اجرای آن را مجموعه هنری و گروه‌های مردمی برعهده گرفتند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه موزه عبرت تا پایان بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ برای ادارات، مراکز آموزشی، نظامی و دانشگاهی باز است و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور