استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و مدیریت بهتر منابع، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌ها دیده‌ایم.

 جواد قناعت در دیدار امام جمعه قاین به همراه ائمه جمعه شهرهای خضری دشت بیاض، نیمبلوک، اسفدن و آرین شهر با تاکید بر اینکه سفر به همه شهرستان‌های استان را در برنامه دارد افزود: با توجه به اینکه در هر سفر شهرستانی متناسب با موضوعات هر منطقه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز حضور دارند لذا پیشنهاد می‌شود، مسایل هر منطقه دسته‌بندی شده و بنا به ضرورت و اولویت در آن جلسه طرح شود.

وی با اشاره به انتخاب نهبندان به عنوان نخستین سفر شهرستانی که هفته گذشته انجام شد گفت: در این سفر به همراه مدیران دستگاه‌های متولی و مرتبط از چند پروژه اقتصادی بازدید شد تا درخصوص رفع موانع آنها در صحنه تصمیم‌گیری شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در نهبندان، جلسه شورای اداری شهرستان را در محل دفتر امام جمعه برگزار کردیم و با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان شهرستان و مدیران کل ستادی و استانی به جمع‌بندی موارد پرداختیم.

وی افزود: برگزاری جلسه شورای اداری در دفتر امام جمعه، نشان‌دهنده تاکید ما بر جایگاه علما و بزرگان استان است و علمای شهر، محل رجوع و مأمن مردم هستند.

قناعت در بخش دیگری از سخنانش شهرستان قاینات را از نگین‌های منطقه خواند و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این شهرستان، از شهدای بزرگوار ناصری و کاوه یاد کرد.

وی گفت: این ظرفیت‌های بی‌نظیر نیاز به توجه دارند و همه باید با همدلی و یکصدایی در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان گام برداریم.

مردم استان در همراهی با نظام پرچمدارند

استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار فرماندار، ائمه جمعه سرایان و آیسک همچنین رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی سرایان، آیسک و سه قلعه از توابع شهرستان سرایان گفت: مردم متدین استان در همراهی و همسویی با نظام اسلامی پرچمدار هستند.

وی افزود: مردم استان که از بهترین مردم ایران اسلامی به شمار می‌روند، از سرمایه‌های اصلی کشور محسوب می‌شوند زیرا با وجود همه مشکلات، در همه بزنگاه‌های عمر با برکت نظام اسلامی همواره حضوری فعال و قابل قبول داشته‌اند.

قناعت اظهار داشت: این حضور و همراهی نشان می‌دهد این مردم به نظام و حاکمیت نگاه مثبت و قابل قبولی دارند.

وی با اشاره به اینکه کشور در فضای خاصی قرار دارد گفت: در حالی که در عرصه‌های بین‌المللی در حال فتح سنگرهای متعدد هستیم در داخل کشور به دلیل بی‌تدبیری برخی مدیران، تحریم‌ها، بعضی قوانین دست و پاگیر و سایر موارد مردم ما تحت فشار سخت معیشتی و اقتصادی قرار دارند که البته بسیاری از این مشکلات با ایجاد فضای همدلی و مثبت بین دستگاهی در استان قابل حل است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: علیرغم اینکه در دوران عمر پربرکت انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری در جهت رشد و آبادانی این منطقه صورت گرفته اما به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی موجود، محرومیت‌های زیادی همچنان در استان وجود دارد که امید  است در دوران ریاست جمهوری آیت الله رییسی مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای کار و تلاش بر کشور حاکم است گفت: دغدغه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، دغدغه معیشت و اقتصاد مردم است.

قناعت افزود: مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر از مسئولان، رفع مسائل و مشکلات اقتصادی بوده لذا کشور تازه بر ریل اقتصاد و معیشت قرار گرفته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نباید آینده کشور را به مذاکرات گره بزنیم لذا طبق منویات معظم له باید براساس ظرفیت‌های خود در داخل، مشکلات را حل کنیم البته درخصوص مذاکرات هم خبرهای خوبی در راه است که می‌تواند به موضوع معیشت کشور کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس گزارش ارائه شده در جلسه از مجموع ۸۱ معدن شهرستان سرایان، ۴۵ مورد فعال است و از این تعداد ۳۰ مورد از فعالان حوزه معدن در بانک‌های شهرستان حساب بانکی ندارند لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا سرمایه‌گذاران حساب‌های مالی خود را در شهرستان راه‌انداری کنند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سرایان اشاره کرد و گفت: این شهرستان به شهر مساجد، آب انبارها، بهشت منجمان و کویر مشهور است لذا فعال شدن صنعت گردشگری می‌تواند موجبات اشتغالزایی و رشد منطقه را به ارمغان می‌آورد.

قناعت گفت: دولت زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و بخشی از منابع را در اختیار می‌گذارد لذا ما هستیم که باید سرمایه‌گذار جذب کنیم چون سرمایه‌گذار با ورود خود امنیت، رفاه، اشتغال و رونق اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

ائمه‌ جمعه و مسوولان حاضر در این دیدارها نیز به طرح موضوعات مربوط به حوزه کاری خود پرداختند و ضمن دعوت از استاندار برای حضور در هر منطقه، تسریع در روند اجرای پروژه‌ها را از مطالبات مردم عنوان کردند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.