?استاندار خراسان جنوبی گفت: افتخار برای ما این است که با ارائه راهکارهایی زمینه ورود افراد به زندان را کاهش دهیم.
؛ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونین زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خاطرنشان کرد: این مایه افتخار نیست که ما زندان های مجلل و فراوان بسازیم بلکه باید تلاش کنیم افرادی به هر دلیل، گرفتار زندان نشوند.
?وی با تأکید بر این که ما انقلاب کردیم تا همه آزاد باشند، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که زمینه های بروز بزه و ارتکاب به جرم کم شود.
?استاندار تصریح نمود: زمانی که فردی به خاطر هر خطایی که مرتکب می شود ، گرفتار زندان شد، تنها کسی که به واسطه این خطا مجازات می شود، فقط باید خود او باشد.
?ملانوری افزود: همسر، فرزندان، همسایه، جامعه و … نباید با حبس یک فرد، آسیب ببینند و اذیت شوند.
?به گفته وی؛ ورود برخی از افراد به محیط زندان، ناشی از ناملایمات روزگار است.
?وی تأکید کرد: تمام تلاش ما باید بر این باشد که زندانی بعد از آزادی، دوباره خطایی مرتکب نشود و تمایلی به برگشت دوباره به محیط زندان نداشته باشد.
?استاندار با تأکید بر این که وظیفه ما زندان بانی و نگهداشت افراد در محیط زندان نیست، تصریح نمود: وظیفه ما این است که بتوانیم زندان ها را از زندانی خالی کنیم.
?ملانوری متذکر شد: این هدف با فرهنگ سازی و توسعه برنامه های فرهنگی محقق می شود.
?وی ادامه داد: برای این موضوع می توان از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی و … استفاده کرد.
?به گفته وی؛ یکی از مهمترین کارهای فرهنگی که در این زمینه باید انجام دهیم، این است که افرادی را که از زندان خارج می شوند، بلافاصله در محیط های کاری و فرهنگی جذب کنیم تا دغدغه، نداشتن درآمد، دوباره او را به خطا واندارد.

روشان مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این نشست، گزارش جامعی از وضعیت زندان های استان ارائه نمود و از مشکلات و کاستی های موجود گفت که با قول مساعد استاندار برای پیگیری و رفع آنها مواجه شد.