دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: ۶۵ عنوان برنامه ویژه دهه امامت و ولایت توسط ادارات، مساجد، نهادها و تشکل‌های مردمی در این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد عالی  افزود: دهه امامت و ولایت فاصله بین عید سعید قربان و عید سعید غدیر است و برنامه‌های این دهه در استان خراسان جنوبی از روز عرفه شروع خواهد شد که آذین‌بندی معابر عمومی، ادارات، منازل و مجتمع‌های مسکونی را در این روز خواهیم داشت.

وی گفت: با این اقدام به استقبال دهه امامت و ولایت خواهیم رفت و مراسم دعای عرفه هم در مساجد، بقاع متبرکه و فضای روباز استان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی بیان کرد: در روز عید قربان برگزاری نماز عید را به دلیل شیوع کرونا در برخی شهرستان‌ها خواهیم داشت و از عصر این روز حرکت کاروان‌های شادی از محل مسجد بقیع بیرجند شروع می‌شود و تا پایان این دهه هر روز این کاروان یک مسیر را به سمت یکی از مساجد محوری شهر طی می‌کند و برنامه‌های مختلف شادی و نورافشانی را در محلات مختلف اجرا خواهند کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از سادات و اهدای شال سبز به سادات در میعادگاه‌های نماز جمعه، دیدار مسوولان با ائمه جمعه، نصب پرچم بر خودروهای عمومی، اداری و شخصی، قرائت زیارت جامعه کبیر در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت امام هادی و تبیین سیره این امام همام، برگزاری ایستگاه صلواتی و ترویج نماز و اعمال ویژه روز غدیر را از دیگر برنامه‌های این ایام در استان خراسان جنوبی ذکر کرد.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه شب عید غدیر جشن‌های غدیر در میادین، پارک‌ها و فضاهای روباز و مساجد استان برگزار خواهد شد گفت: روز عید سعید غدیر هم اجتماع غدیریون در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در روز عید غدیر دیدار اقشار مختلف مردم با ائمه جمعه و تجدید میثاق با ولایت، برپایی سفره‌های اطعام علوی در مساجد و بقاع متبرکه، پخت و توزیع اطعام علوی بین ایتام، نیازمندان و رهگذاران جاده‌ای و اهدای عیدی به نیازمندان، ایتام و کودکان انجام می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی اظهار داشت: روز مباهله هم تبیین واقعه تاریخی مباهله و اثبات حقانیت عصمت و طهارت (ع) را خواهیم داشت و اجتماع بزرگ علما و طلاب، فرهیختگان، دانشگاهیان با حضور ائمه جمعه سراسر استان و گرامیداشت این روز بزرگ را خواهیم داشت.

وی گفت: عناوین برنامه‌های دهه امامت و ولایت به تمامی شهرستان‌ها ارسال شده است تا به اقتضای شرایط هر شهرستان بخشی یا همه برنامه‌ها اجرایی شود.

حجت الاسلام عالی افزود: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی در این استان به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اولویت ما در برگزاری برنامه‌ها حفظ سلامتی مردم است