همزمان با ایام بزرگداشت روز دانشجو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از حضور ۵۰۰ دانشجو در دوره های مهارت آموزی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان خبر داد
مدیر کل ضمن اعلام این خبر گفت : هم اکنون در ۶ دانشگاه استان در شهرستانهای بیرجند ،فردوس ،طبس ، قائن و درمیان دوره های آموزشی مهارت آموزی برای دانشجویان پیش بینی و اجرا شده است .
حسین خوش آیند گفت : در این دوره ها نزدیک به ۵۰۰ دانشجو در ۳۶ دوره آموزشی بیش از ۷۵ هزار نفر ساعت آموزش را در هشت ماه نخست سال جاری در دوره های مهارتی این سازمان فرا گرفتند .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت در حال حاضر تنها دانشگاه بیرجند مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی را از این سازمان کسب نموده است .

شهرستان نهبندان تنها منتخب استان برای اجرای طرح حمایتی برگزاری دوره های آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته
شهرستان نهبندان به عنوان تنها شهرستان استان برای اجرای طرح ویژه حمایتی برگزاری رایگان دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انتخاب شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مدیر کل ضمن بیان این خبر گفت : در کل کشور ۳۱ شهرستان از مناطق کمتر توسعه یافته منتخب اجرا ی طرح حمایتی ویژه دستگاههای اجرایی شدند که شهرستان نهبندان در استان ما کاندید این رخداد مهارت آموزی بود
خوش آیند ادامه داد : در حال حاضر شروع طرح با اجرای ۲ دوره آموزشی در حرفه های حوله بافی و نازک دوزی در مرکز نهبندان به ثبت رسیده و هم اکنون زنان سرپرست خانوار واجد شرایط لازم مهارت آموزی از سوی بهزیستی شهرستان معرفی شده اند و مشغول به آموزش رایگان می باشند .
از ویژگی های مهم این طرح حمایتی حمایت مستمر و هدایت هدفمند افراد برای دستیابی به شغل و بهرمندی از بهترین شرایط مهارت آموزی است .