فرماندار سربیشه گفت: ۴۸ طرح با اعتبار حدود ۳۴۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در حوزه‌ اقتصادی این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

محمد محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به سیاست‌های کلان نظام و تدابیر دولت تدبیر و امید در جهت توسعه اقتصادی با همراهی بخش خصوصی، افزایش تولید و اشتغال به عنوان اولویت مد نظر بوده است.

وی اظهار داشت: دهه فجر امسال ۹۵ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

فرماندار سربیشه گفت: با توجه به ضرورت و رفع محرومیت از مناطق روستایی تعداد ۷۷ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی شهرستان سربیشه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح توسعه در کارخانه اکسید منیزیم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی گلخانه ۱۰ هکتاری کشت و صنعت بیدمشک با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان و گازرسانی به ۸۰ روستای شهرستان با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان را از مهمترین طرح‌های عمرانی دهه فجر ذکر کرد.

محمدی افزود: با توجه به تنوع جغرافیایی پروژه‌ها تقریبا تمامی جمعیت شهرستان سربیشه از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند و هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی ایجاد تا تثبیت خواهد شد.

همزمان با نخستین روز دهه فجر ساختمان آزمایشگاه مرکز بهداشت سربیشه با اعتبار ۱۵۵ میلیون تومان و توسعه شبکه فشار ضعیف برای تامین برق متقاضیان شهری سربیشه به نمایندگی از ۲ پروژه برق‌رسانی با اعتبار سه میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان در این شهرستان مرزی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی المان گلزار شهدای گمنام سربیشه با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

مراسم بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، نواختن زنگ انقلاب، گلباران تمثال امام راحل، غبارروبی مزار شهدای گمنام و دیدار مسوولان با امام جمعه سربیشه از دیگر برنامه‌های مسوولان سربیشه در نخستین روز دهه فجر بود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.