فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای کشف مواد مخدر نیازمند تجهیزات بروز هستیم، گفت: نیازمند بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا بتوانیم این تجهیزات را بروزرسانی کنیم یا طراحی‌های جدید ارائه دهیم.

سردار مجید شجاع ر کرد: قطعا ابزار و تجهیزات و امکانات فنی همزمان با پیشرفتی که در حوزه حمل و نقل و قاچاق مواد مخدر در این سال‌ها وجود داشته، پیشرفت نکرده و نیازمند پیچیده‌تر شدن است.

وی افزود: استفاده از تجهیزات روز و امکانات فنی روز که به جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور کمک کند، ضروری است که قطعا اکنون جایگاه آن خالی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: بخشی از آن توسط پلیس و با توجه به محدودیت‌ها توسط پلیس انجام می‌شود و در حال تقویت است، اما لازم است بقیه نهادها و مجموعه‌ها نیز به نیروی انتظامی کمک کنند.

شجاع با بیان اینکه از سوی سایر نهادها به خصوص در حوزه تامین این تجهیزات و امکانات فنی کمتر کمک شده است، تصریح کرد: در بخش ایستگاه‌های بازرسی نیاز به تجهیزاتی داریم که برای کشف مواد مخدر باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دنیا به عنوان تنها و مهم‌ترین کشور مقابله با مواد مخدر شناخته می‌شود، تصریح کرد: در این بخش نیازمند بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا بتوانیم این تجهیزات را بروزرسانی کنیم یا طراحی‌های جدید ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های متولی نیز لازم است در این حوزه حمایت‌کننده ناجا باشند تا بتوانیم با استفاده از تجهیزات بروز و فنی از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم چراکه خراسان جنوبی در پیشانی کار قرار دارد.

شجاع با بیان اینکه اکنون با دست خالی کشف مواد مخدر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۶ تن کشفیات مواد مخدر در استان داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رصد و اشراف اطلاعاتی در دستور کار ناجا است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان دستگاه مقابله‌کننده در این راستا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر در کنار نیروی انتظامی دستگاه‌های دیگر نیز حضور داشته باشند، قطعا این مقابله و مبارزه جدی‌تر و مثمر ثمرتر خواهد بود.

شجاع یادآور شد: کمک به کشف مواد مخدر، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد که امیدواریم دستگاه‌های متولی بتوانند این موضوع را درک کرده و یاریگر ناجا باشند.