کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی نخستین جلسه خود را با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور هم اندیشی و اعلام برنامه های پیش بینی شده توسط دستگاه های فرهنگی و هنری پیرامون دفاع مقدس در سالن کنفر انس این اداره کل تشکیل داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی ٢۴ اردیبهشت ماه جاری در این جلسه گفت:کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس در استان تشکیل گردیده تا با هم اندیشی و اعلام برنامه های پیش بینی شده توسط دستگاه های فرهنگی و هنری در برگزاری هرچه بهتر برنامه ها در طول سال برنامه ریزی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه به لزوم مشارکت دستگاه های فرهنگی، هنری و اجتماعی مرتبط، در برگزاری برنامه های مربوط به حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای فعالیت هر چه بهتر و بیشتر در حوزه دفاع مقدس و در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند برنامه ای مدون و شایسته هستیم.

محبی ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه به نسل جوان را مهم برشمرد و تصریح کرد:جایگاه نظام در منطقه و دستاوردهای بسیار عظیم آن که در راستای جانفشانی شهدا بدست آمده بسیار گرانبهاست پس همه ما وظیفه خطیری در انتقال ایثارگری های شهداء در دوران دفاع مقدس بویژه به نسل جوان داریم.

وی با بیان اینکه کنگره استانی ٢ هزار شهید خراسان جنوبی در مهرماه امسال برگزار می شود، گفت:این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی است که تمام مجموعه‌های فرهنگی و هنری وظیفه خود می‌دانند تا با تمام توان از این کنگره حمایت کنند و در این راستا هنرمندان استان نیز باید دین خود را نسبت به مقوله ایثار و شهادت ادا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تمام برنامه های فرهنگی و هنری استان متاثر از این کنگره و برنامه بزرگ فرهنگی است و امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود و در این راستا این اداره کل در سال جاری تجلیل و تقدیر از مقام شهید و شهادت را در تمام برنامه های فرهنگی و هنری خود قرار داده است.

وی،ضمن تبیین اهداف کمیته تصریح کرد:هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی در تبیین راهبرد محتوایی و اجرایی برنامه های این کمیته در استان است و باید سعی گردد برنامه هایی اجرا شود که تاثیر عمیق تری بر افکار عمومی مخصوصا قشر جوان داشته باشد.

حبی یکی از کارهای مهم در استان را تولید آثار شاخص در حوزه دفاع مقدس برشمرد،و بیان داشت:هرچند تولیدات فراوانی در این حوزه در سطح بالایی انجام گرفته ولی متاسفانه هنوز کار زیادی انجام نشده پس باید تلاش های زیادی صورت گیرد چرا که در حوزه ی هنر می توان کارهای گرانسنگ و گرانقدری را انجام داد.

وی ادامه داد: هنرمندان با ذوق هنری خود در قالب‌ شعر، فیلم، نمایش و… برای انتقال پیام و مفاهیم تاکنون بسیار خوش درخشیده‌اند و لازم است در راستای معرفی شهدا هم با تولید آثار خود به این کار ارزشی و انقلابی بپردازند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد دستگاه های عضو کمیته پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه نمایند که پس از تحلیل و بررسی و تصویب ،به ستاد مرکزی استان ارسال گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله