برگزیدگان مهرواره فرهنگی و هنری «کتابی که دوست می دارم» که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همزمان با بیست و هشتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید معرفی شدند.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: با هدف تشویق و ترغیب و همچنین گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین کودکان ونوجوانان، همزمان با بیست و هشتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کانون و اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مهرواره فرهنگی و هنری «کتابی که دوست می‌دارم» به مرحله‌ی اجرا در آمد.
وی افزود: شرکت کنندگان در این مهرواره بهترین کتابی را که خوانده‌ بودند و دوست داشتند دیگران آن را بخواند را در دو بخش فرهنگی و هنری در قالب فیلم ۶۰ ثانیه‌ایی و مصاحبه تصویری و همچنین خلاقیت بر گرفته از تصور ذهنی از محتوای کتاب در قالب تصویر گری جلد و هنر عکاسی به دوستان خود معرفی کردند.
بر همین اساس در بخش عکاسی اثر «رضوان احمدی» از مرکز شماره ۲ طبس، «علی اکبری» از مرکز شماره دو بیرجند و «مینا فرشاد» از کانون بشرویه به عنوان برگزیده و اثر «فهیمه حسینی» عضو کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه، «یاسمن خاتمی» از بشرویه و «یسنا احمدی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش تصویر گری نیز اثر «حجت الهام بخش» و «صالح الهام بخش» هر دو از مرکز بشرویه و «محمد رضا کیال» از کانون فردوس به عنوان برگزیده و اثر «زهرا سالاری» از مرکز فردوس، «محمد علی عباسی» دانش‌آموز دبستان شهید کاوه نهبندان و «ناهید نظری» عضو مرکز شماره سه بیرجند به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش فرهنگی و معرفی کتاب این مهرواره نیز اثر مشترک «کوثر و کیمیا ذهبی» از فردوس، «محمد‌صادق‌نوابی» از مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند و «مهدی اسماعیلی» دانش آموز دبستان ابن سینا در بیرجند عنوان برگزیده و «حدیث خسروی» از مرکز یک و فراگیر بیرجند، «محیا کیانی» از بیرجند و «نازنین مقدادی» از مرکز شماره ۲ طبس عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند.