#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان سال گذشته شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲ میلیارد تومان خسارت به باشگاه‌های ورزشی استان وارد کرده است.

حسن عزیزی افزود: همه‌گیری کرونا خسارت بالایی را به باشگاه‌داران استان وارد کرد و نیازمند حمایت ویژه هستند چرا که درآمد مالکان برخی از این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت کاهش یافته و برخی اماکن به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: ۳۲۴ باشگاه ورزشی در خراسان جنوبی داریم که ۲۱۶ باشگاه خصوصی است و ۹۰ درصد این باشگاه‌ها در مکان استیجاری هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی استان پرداخت شده است.

وی افزود: شرایط برای دریافت این تسهیلات هنوز فراهم است و موسسان باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز می‌توانند پس از عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به نشانی sd.msy.gov.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند و با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و تکمیل شناسنامه شغلی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

عزیزی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد باشگاه‌های ورزشی استان استیجاری هستند و از طرفی بخشی از این باشگاه‌ها در اختیار ادارات و بانک‌هاست از طریق رایزنی با استاندار خراسان جنوبی به دنبال این هستیم که به این باشگاه‌ها در بخشودگی و تخفیف اجاره‌بها و استمهال زمانی کمک شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونا در استان و نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در مناطق مختلف گفت: فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطق زرد استان بلامانع است.

وی افزود: بنابر مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی همچنان تعطیل است و در این مناطق مجاز به فعالیت نیستند.

عزیزی بیان کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز به تمرین دارند توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اسامی ورزشکاران به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا اعلام شود و براساس پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در فضای ورزشی با تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به فعالیت و تمرینات خود ادامه دهند.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند. خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.