مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متخلفان اقتصادی خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف طی سال گذشته ۳۳۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان جریمه شدند.

حسین حسن‌پور  افزود: این مقدار محکومیت مربوط به پرونده‌های بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا ۲۸ اسفند در بخش کالا و خدمات ۳ هزار و ۵۷۹ پرونده به شعب تعزیرات استان وارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۷۲ پرونده مختومه شده که ۹۹.۸ درصد پرونده‌ها در این بخش مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی یادآور شد: میزان محکومیت پرونده‌ها در بخش کالا و خدمات بیش از ۴۷ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز پنج هزار و ۹۷۹ پرونده وارد و از این تعداد پنج هزار و ۹۶۳ پرونده مختومه شده است، افزود: در این بخش نیز ۹۹.۷ درصد پرونده‌های وارده به شعب مختومه شده است.

حسن‌پور میزان محکومیت متهمان در این بخش را بیش از ۲۸۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعلام کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت در بخش بهداشت، دارو و درمان ۵۷۴ پرونده وارد که ۵۷۳ پرونده مختومه شده که محکومان به پرداخت بیش از ۹۳۷ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی افزود: بیشترین تخلفات در پرونده‌های بخش کالا و خدمات مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و ارائه نکردن فاکتور، در بخش قاچاق کالا و ارز مربوط به حمل کالاهای با موضوع قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیرهای غیرمجاز بدون انجام تشریفات گمرکی و نگهداری و عرضه کالای قاچاق توسط واحد صنفی و در بخش بهداشت، دارو و درمان بیشترین پرونده‌ها مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عرضه کالای تاریخ گذشته در واحدهای صنفی بوده است.