?ادامه برنامه های سفر صدیق اف سفیر قرقیزستان در ایران به ساختمان استانداری رسید و با استقبال گرم استاندار همراه شد و با روی گشاده میزبان به نشستی در اتاق نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی انجامید.
?گپ و گفت صدیق اف و قناعت که اولین دیدار خود را خردادماه امسال در تهران تجربه کرده بودند، خیلی صمیمی آغاز شد.
?استاندار این سفر را آغازی بر توسعه روابط تجاری خراسان جنوبی و قرقیزستان خواند و اظهار امیدواری کرد از لحظه لحظه این سفر، حداکثر بهره برداری صورت گیرد.
?قناعت، بعد از تشکر از مهمانش به این جهت که دعوت او را پذیرفته، از “صدیق اف” خواست بگوید، استان خراسان جنوبی را چگونه دیده است؟
?پاسخ آقای سفیر به این سؤال مختصر ، خیلی کوتاه بود؛ “خیلی خوب!”
?بعد ادامه داد: “من مطمئنم، سفرجذابی خواهد بود”.
?استاندار در ادامه از برخی توانمندی های دو منطقه گفت و با اشاره به این که پیشنهاداتی برای این دیدار آماده کرده ایم که در جلسه رسمی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: از جمله مواردی که در این بسته پیشنهاد شده، ایجاد بستر لازم برای واردات گوشت قرمز و حبوبات از قرقیزستان به خراسان جنوبی و صادرات زرشک، زعفران و عناب استان به قرقیزستان است.
?وی متذکر شد: درصورت تمایل قرقیزستان، با ایجاد یک گروه کاری، نمایندگان تام الاختیاری از خراسان جنوبی و قرقیزستان تعیین شوند تا بتوانند پیشنهادات و تفاهمات دو منطقه را پیگیری نموده و به نتیجه برسانند.
?سفیر قرقیزستان تأکید کرد: مأموریت بنده به عنوان سفیر قرقیزستان در این سفر این است که فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی را شناسایی کرده و به سران کشورم گزارش نمایم تا بتوانیم درخصوص توسعه تعاملات به راهکار عملی برسیم.
?صدیق اف متذکر شد: بدون شک من همه اطلاعات مربوط به پتانسیل های خراسان جنوبی را به افراد دغدغه مند ابلاغ خواهم کرد و تلاش خواهد شد که نتایج مناسبی حاصل شود.
?وی به بازدیدهای خود از منطقه ویژه اقتصادی، کویرتایر و کارخانه سنگ اشاره کرد و اظهار داشت: این بازدیدها راه های زیادی را برای همکاری های متقابل و دو طرفه به ما نشان داد.
?به گفته وی؛ تمام سعی بر این خواهد بود که راهکارهایی را برای توسعه تعاملات با خراسان جنوبی پیدا کنیم.
?این نشست کوتاه پربار به جلسه جمع بندی فرصت ها و پتانسیل های استان گره خورد تا دو طرف درخصوص انتظارات و پیشنهادات خود بیشتر سخن بگویند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور