?به نام خدا
?هیچ ملتی بدون فداکاری قادر نخواهد بود از هویت و عزت و ناموس ملی خود و از ارزش‌ها و باورها و حقوق خود دفاع کند. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)
?در اطراف ما انسان های وارسته ای هستند که با فدا کردن جان و آسایش خود، امنیت را به زندگی دیگران هدیه می کنند، ایثارگرانی که یاری رساندن به همنوعان خود را حرکت کردن در مسیر خلوص و مردانگی می دانند.
?در انبوه گروه ها و افرادی که برای دفاع از جان و امنیت جامعه، لباس رزم به تن کرده اند، غیور مردان آتش نشان را می توان نام برد که حماسه آفرینی هایشان در تاریخ ماندگار شده است، بزرگمردانی که فرشته خصال، جان و مال مردم را از تلاطم شعله های آتش، نجات می بخشند.
?بدون تردید نامگذاری روزی در تقویم مناسبت ها برای پاسداشت جایگاه آتش نشانان، کمترین کار ممکن در قبال زحمات بسیار سنگین و خدمات نفس‌گیر این ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در جامعه است، اما می تواند فرصت مغتنمی برای یادآوری ازخود گذشتگی های این فداکاران واقعی و قدردانی مردم از تلاش های شبانه روزی آنها باشد.
?اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبانه روزی و زحمات مخلصانه کلیه آتش نشانان خدوم و زحمتکش کشور به ویژه در خراسان جنوبی، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را صمیمانه به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده، با آرزوی سلامتی و توفیق در عمل برای همه این عزیزان، از درگاه ایزد منان، روزهایی بدون حادثه را برای عموم مردم استان آرزومندم.
?حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی