#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مبلغ با عنوان پاداش کرونا از هفته آینده پرداخت و فقط به بیمارستان‌ها تخصیص داده می‌شود.

جلال احمدی روز جمعه از اعطای حق کرونا به کادر درمان خبر داد و افزود: در جلسه هیات رئیسه دانشگاه با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، تصمیم گرفته شد هفته آینده در راستای قدردانی از زحمات مدافعان سلامت، پزشکان، پرستاران و همکاران شاغل در بیمارستان‌ها که این روزها، سخت درگیر تلاش برای درمان بیماران کرونایی هستند، مبلغ اختصاص داده شده وزارت به عنوان پاداش کرونا فقط به بیمارستان‌ها تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: بنابراین هیچ مبلغی به عنوان پاداش به کسانی که در ستاد دانشگاه کار می‌کنند اعم از هیات رئیسه، مدیران، کارشناسان و کارکنان تعلق نخواهد گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره نحوه پرداخت پاداش کرونا به بیمارستان‌ها گفت: بیمارستان‌هایی که مرجع کرونا بوده و آنجا بیماران کرونایی بستری و درمان می‌شوند، به ازای ساعتی که فعالیت داشته‌اند براساس فرمول وزارت، پاداش مذکور پرداخت می‌شود و پرسنل سایر بیمارستان‌ها که به صورت غیرمستقیم درگیر کرونا هستند، ۵۰ درصد این میزان را ان‌شاءالله به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی با تشکر از زحمات خالصانه و شبانه‌روزی کادر خدوم و ایثارگر درمان که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال تلاش هستند، از همه هم‌استانی‌ها تقاضا کرد ضمن رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و زدن ماسک، یاری دهنده مدافعان سلامت باشند.

براساس آخرین آمار ۱۴ بیمارستان در خراسان جنوبی فعالیت دارند که که چهار مورد در بیرجند و بقیه در شهرهای مختلف استان خدمت ارائه می‌دهند.