مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در خراسان جنوبی گفت: تا کنون هزار و ۶۵۰ طرح اشتغالزایی با ظرفیت اشغال ۱۶ هزار و ۳۰۵ نفر توسط ستاد اجرایی حضرت امام در استان اجرا شد.
سید مجتبی موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان افزود: این طرح‌ها با پرداخت ۳۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اجرا شده است.
وی بیان کرد: از مجموع هزار و ۶۵۰ طرح اقتصادی، هزار و ۶۲۶ طرح اجتماع‌محور سحاب با اشغالزایی چهار هزار و ۸۷۸ نفر، ۱۲ طرح تسهیلات‌محور ۱۴۷ نفر اشتغال و ۱۲ طرح بنگاه‌محور با اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر بوده است.
موسوی اظهار داشت: طرح‌های اجتماع محور در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، دامپروری، مشاغل خانگی خرد از جمله حوله‌بافی، قالیبافی و تولید پوشاک و کفش اجرا شده است.
وی از اجرای ۹۸ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان خبرداد و گفت: این طرح‌ها شامل احداث ۳۱ مدرسه، ۱۶ مسجد، بیمارستان، حوزه علمیه، آبرسانی به روستاها، خانه عالم، راه ، کتابخانه و مسکن بوده است.
مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۲۳۲ طرح عمرانی زیربنایی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در استان در دست اجراست که ساخت ۵۵ مدرسه و و هشت مسجد از شاخص‌ترین طرح‌ها است.
وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های در دست اجرای توسط این نهاد تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع محور با پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات و ظرفیت اشتغال ۱۰ هزارو و ۵۰۰ نفر در استان در دست اجرا است.
وی گفت: ۲۹ تسهیل‌گر در ۱۱ شهرستان استان در راستای اجرای امور طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور با این نهاد همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب وکار در مناطق محروم، رونق تولید را نیز به دنبال داشته است، اضافه کرد: طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با هدف کمک به اشتغال، توسعه روستاها و کمک به قشر آسیب دیده و محروم و کم درآمد اجرا می‌شود.

ضمنا موسوی در خصوص نحوه مشارکت های اقتصادی افزود که بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره)از فعالیت کار آفرینان اقتصادی به دو صورت مشارکت مدنی و مشارکت در طرح های اقتصادی بنگاه محور حمایت میکند که در مشارکت مدنی از ١٠٠میلیون تومان و حداکثر ٣میلیارد تومان می توانیم تسهیلات پرداخت کنیم و در طرحهای اقتصادی بنگاه محور (مشارکت سهام)میزان مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی حداکثر ۴٩درصد تا سقف ریالی ١٠میلیارد تومان است که نحوه مشارکت بر اساس دستور العمل های بنیاد برکت است