– استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور حاصل ایستادگی و مقاومت ملت سرافراز ایران اسلامی است و این قدرت جز نصرت الهی چیز دیگری نیست.

“حمید ملانوری”  در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ما باید قدردان تلاش‌های جامعه بزرگ ایثارگری باشیم زیرا کسی که از خود گذشته، بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه کل مردم مسلمان ایران در شمار جامعه ایثارگری کشور محسوب می‌شوند گفت: همه مردم اعم از مرد و زن چه آنها که در خط مقدم بوده و چه آنها که در پشت صحنه خدمات‌دهی کرده‌اند، در این زمینه تاثیر بسزا، جدی و ملموس داشته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بزرگترین پندی که دوران دفاع مقدس و این مکتب به ما می‌آموزد، پیدا کردن راه و مسیری درست برای رسیدن به قرب الهی، سعادت، کمال و نیکبختی است.

وی افزود: خداوند به آنان که در راه او جهاد می‌کنند، وعده داده بهترین راه‌ها را برای نزدیکی به خود، نشان می‌دهد.

ملانوری گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و قطره قطره خون‌هایی که برای به ثمر رسیدن این نهال مقدس به زمین ریخته شده، در چنین فضای امن و با نشاطی به سر می‌بریم.

وی تصریح کرد: مردم ما در دوران ۸ ساله دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند و امروز نیز این جهاد در دفاع از مرزها و وطن، دفاع از حرم مطهر ائمه اطهار (ع) و دفاع از سلامت و جان مردم ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نمونه آن نوجوانی مثل علی لندی در ایذه است که با افتخار برای نجات جان انسان‌ها، جانفشانی می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد و با موافقت رهبر معظم انقلاب جزو شهدا قرار می‌گیرد.

وی افزود: علی لندی قطعاً شهید است زیرا برای خدمت به مردم جان خود را نثار کرده و یک الگو است.

ملانوری اظهار داشت: اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، کشوری امن، آرام و مقتدر است و همه تا کنار مرزهای میهن می‌آیند ولی نمی‌توانند داخل بیایند، به واسطه نیت الهی مردم است.

وی گفت: اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حالی که پایه‌های نظام، شکل قوی و قدرتمندی نگرفته بود ایران اسلامی توانست در جنگی نابرابر در برابر همه کشورهای دنیا هشت سال ایستادگی و مقاومت کند.

امروز در مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونین استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و فرماندار بیرجند، ۲۱ نفر از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شاغل در استانداری خراسان جنوبی و فرمانداری بیرجند تجلیل شدند.