مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: ۶ میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی سال ۹۹ در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که نسبت به سال قبل از آن یک میلیون قطعه بیشتر بود.

سید محسن نصیرایی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار شده است و با وجود اینکه پرورش‌دهندگان مرغ مشکلات متعددی داشتند اما تولید گوشت مرغ در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می‌کند و دومین تولیدکننده گوشت سفید در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: تولیدکنندگان مرغ همیشه همراه و پای کار تولید مواد پروتئینی مردم بوده‌اند و این همت و تلاش جای تقدیر و تشکر دارد.

وی عنوان کرد: ۲۷۸ واحد مرغداری در شهرستان درمیان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۸ واحد دارای مجوز و ۸۰ واحد فاقد مجوز هستند، واحدهای فاقد مجوز از طریق مجوز سایر مرغداری‌ها نسبت به جوجه‌ریزی و تولید اقدام می‌کنند.

نصیرایی افزود: رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیر مجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

وی گرانی جوجه و نوسان قیمت آن، افزایش قیمت دارو و مکمل‌ها، هزینه‌های حمل و نقل و کشتارگاه را از مهمترین مشکلات پیش‌رو پرورش دهندگان مرغ در این شهرستان ذکر کرد و گفت: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.