فرمانده یگان ویژه خراسان جنوبی ارتقای یگان ویژه در مرکز استان را از برنامه‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است تا سال ۱۴۰۰ تجهیزات و نیروی انسانی یگان تکمیل شود که به همین منظور دنبال جذب نیرو هستیم.

سرهنگ علیرضا کاظمی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خودسازی نیروهای یگان ویژه یکی از رویکردهای پلیس تراز انقلاب است و طرح نیایش، وصال، رمضان الکریم، اردوهای جهادی و کمک به محرومان در راستای خودسازی نیروها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه انقلابی از آثار برنامه‌هایی است که در جهت خودسازی نیروهای یگان ویژه اجرا می‌شود افزود: یگان ویژه ناجا از بدنه و تحت کنترل فرماندهی انتظامی استان است که ماموریت ذاتی و غیرذاتی را دنبال می‌کند.

فرمانده یگان ویژه خراسان جنوبی مقابله با اغتشاشات و ناآرامی های غیرقانونی را از ماموریت‌های ذاتی یگان ویژه برشمرد و اظهار داشت: بحران‌های غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، آتش سوزی‌های عمده و غیره از ماموریت‌های غیرذاتی این یگان است.

وی ادامه داد: همچنین یگان ویژه در چند سال اخیر مسئولیت کنترل و امنیت مرز عراق را در ایام اربعین به عهده دارد و با توجه به ارزیابی ستاد کل نیروهای مسلح یگان ویژه در چند سال اخیر جزو نیروهای برتر این ستاد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان ویژه همیشه در حال ماموریت یا آموزش هستند گفت: آموزش لازمه مقابله با تهدیدات تروریستی، گروگان‌گیری و ماموریت‌های تخصصی از جمله مقابله با اغتشاشات است.

فرمانده یگان ویژه خراسان جنوبی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مردمی بودن نیروهای مسلح و توجه به حقوق شهروندی افزود: تلاش بر این است که یگان ویژه به صورت علمی و مهارتی رسالت خود را انجام دهد و از حالت هیجانی و تعصبی خارج شود.

وی بیان کرد: ابتدا الگوی یگان ویژه، یگان‌های خارج کشور بود و باید به هر قیمتی صحنه ها جمع می‌شد اما الان ماموریت یگان ویژه به هر قیمتی نیست بلکه آموزش‌های مختلف بصیرت، حرفه‌گرایی، بالابردن آستانه تحمل در چهار گام برای نیروهای این یگان تعریف شده است.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: در گام دوم که عملیات روانی است با اغناسازی، دستگیری هوشمندانه عوامل اصلی، صحنه جمع می‌شود تا به درگیری منجر نشود.

وی گفت: مگر در مواقعی که درگیری‌های فیزیکی رخ دهد و به اموال عمومی خسارت وارد شود که نیروهای یگان ویژه با اقتدار تمام ماموریت خود را به انجام می‌رسانند.

رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز گفت: یگان ویژه و نیروهای واکنش سریع مشت آهنین نظام برای مواقع ضروری است.

حجت الاسلام محمدرضا عبدالهی افزود: تلاش نیروهای مسلح بر این است که بتوانیم یگان ویژه تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی گفت: عظمت انقلاب که هویت آن مقدمه ای برای ظهور است می‌طلبد که نیروهای نظامی با شرع مقدس پیوند عمیق داشته باشند.

رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین خصوصیت نیروهای مسلح اخلاق کریمه و پلیس صاحب اخلاق در یگان ویژه است.

وی افزایش استعداد نیروهای یگان ویژه را یکی از تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد و گفت: این مهم نشان می‌دهد که یگان ویژه کارایی لازم را داشته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله