معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر همراهی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها در زمینه آسفالت معابر شهری تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان، تامین زیرساخت‌ها در معابر خاکی شهر را در اولویت قرار دهند.

 سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه بررسی وضعیت آسفالت معابر شهر بیرجند گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند زیرساخت‌های لازم را قبل از آسفالت معابر اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌بایست لیست معابری را که در برنامه آسفالت دارند، به دستگاه‌ها ارسال و دستگاه‌ها نیز برنامه‌های توسعه زیرساخت‌ها در معابر اعلام شده را طی ۲۴ ساعت به شهرداری‌ها اعلام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه  براساس مصوبه جلسه امروز، شهرداری‌ها هزینه حفاری در معابر خاکی را از دستگاه‌ها اخذ نمی‌کنند متذکر شد: شرط اجرای این مصوبه این است که دستگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را به موقع اجرا کنند و به عبارتی بستر برای آسفالت معبر فراهم شود.

وی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌ها نتوانستند خود را با برنامه‌های شهرداری برای آسفالت معابر وفق دهند و بعد از اجرای آسفالت معبر، نسبت به اجرای پروژه‌ای اقدام کنند، باید علاوه بر هزینه حفاری، هزینه آسفالت کل معبر را نیز بپردازند.

میرجعفریان با تاکید بر اینکه شهرداری بیرجند برای آسفالت تمامی معابر خاکی شهر اعلام آمادگی کرده است گفت: دستگاه‌های خدمات رسان مکلف شده‌اند تامین زیرساخت‌های لازم برای این معابر را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

وی بیان کرد: تحمیل هزینه‌های مضاعف حفاری بر دستگاه‌ها، ایجاد شرایط غیر فنی به جهت حفاری و اصلاح مجدد و همچنین نازیبا شدن شکل آسفالت از مهمترین پیامدهای حفاری بعد از آسفالت معابر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مردم خواست با توجه به اهمیت موضوع، اهالی ساکن در معابر خاکی شهر بیرجند نسبت به نصب انشعابات مورد نیاز واحد مسکونی خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کوتاهی در اجرای انشعابات، قبل از اجرای آسفالت، هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت و همراهی و مساعدت مردم و دستگاه‌ها در روند اجرای پروژه آسفالت معابر و کیفیت کار نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان‌ جنوبی هم امروز همزمان با بارش‌های اخیر به همراه شهردار بیرجند از وضعیت سطح شهر بازدید منطقه‌ای انجام داد.

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه ضمن بررسی وضعیت معابر و کانال‌ها از نزدیک، دستورات لازم مبنی بر رفع مشکلات موجود و لزوم فراهم کردن تمهیدات کافی مبنی بر هدایت و مهار روان آب‌ها را صادر کرد.

سامانه بارشی جدید که از روز جمعه در خراسان جنوبی فعال شد به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق از دیروز (دوشنبه) در سراسر استان شدت گرفت و باعث جاری شدن روان آب و آبگرفتگی در اغلب شهرستان‌های این استان شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی این سامانه بارشی تا عصر امروز (سه‌شنبه) فعال است و موج جدید بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود.