اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی همزمان با هفته ملی کودک در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 هفته ملی کودک از امروز (جمعه ۱۶ مهر) آغاز شد و تا ۲۲ مهر با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی هفته ملی کودک با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر استان برگزار خواهد شد.

“طاهره حمیدی” هدف از برگزاری برنامه‌های این هفته را جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های کودکی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های هفته ملی کودک با توجه به شرایط ناشی از کرونا و رنگ‌بندی مخاطرات این بیماری با فراهم کردن زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان و مخاطبان این برنامه‌ها به دو صورت مجازی و حضوری اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با هدف اجرای برنامه‌های هدفمند و بانشاط، فعالیت‌های مختلفی در سطح مراکز کانون پیش‌بینی شده است که از این قبیل می‌توان به اعزام پیک امید به مناطق کم‌برخوردار، حاشیه شهرها و مناطق روستایی، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون، ویژه برنامه ساعت کودکی در روز شنبه ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۸ به صورت همزمان و کشوری و ویژه برنامه‌هایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا توسط اعضای مراکز کانون، توجه به مخاطبان با نیازهای ویژه و اجرای برنامه ویژه این گروه، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان، دیدار با خانواده شهدا، نشست‌های تخصصی، تقدیر از اعضای برگزیده کانون در رویدادهای ملی و بین‌المللی، دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، ویژه برنامه معرفی شخصیت شهید نوجوان «علی لندی»، کاشت نهال به یاد پدران علوم مختلف از استان خراسان جنوبی، رونمایی از چند کتاب‌ و مجموعه آثار ادبی و هنری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های کانون در این مناسبت ملی است.

دبیر هفته ملی کودک در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۵ دستگاه عضو کارگروه هفته ملی کودک هستند گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی نیز در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه در دستور کار قرار دارد و اجرا خواهد شد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به بهره‌مندی از خدمات کانون می‌توانند روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به‌صورت رایگان عضو مراکز کانون استان شوند و از فعالیت‌های عمومی که به‌صورت حضوری و مجازی در این مراکز برگزار می‌شود، استفاده کنند.