#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث بیمارستان‌های محلی با توجه به بعد مسافت طولانی بین شهرهای خراسان جنوبب در برخی شهرستان‌ها از درخواست‌های مهم استان است.

جواد قناعت، امروز پنجشنبه ۵ خرداد در نشست با حسینعلی شهریاری؛ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: یکی از بی‌توجهی‌ها به خراسان جنوبی، حضور کمرنگ پزشکان متخصص و عمومی مانند اطفال، بیهوشی و زنان است که در استان‌های دیگر پزشک فراوان وجود دارد و برای پیگیری این موضوع در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر بهداشت دیدار خواهیم کرد.

وی افزود: کمبود شدید پزشکان متخصص به‌ویژه در حوزه داخلی، بیهوشی، اطفال و حتی عمومی از مشکلات جدی استان بوده که برای ما زجرآور و ناراحت‌کننده است.

وی اظهار کرد: این مشکل به‌جد در حال پیگیری است تا کمبود و خلاء پزشک در استان برطرف شود چراکه خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است که در گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و کم‌توجهی در حوزه سلامت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

قناعت بیان کرد: هرچند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اتفاقات خوبی در استان رقم خورده اما فاصله استان‌های کم‌برخوردار با استان‌های برخوردار همچنان حفظ شده و در برخی موارد بیشتر نیز شده است.

وی گفت: در دولت‌های مختلف اقدامات خوبی در حوزه سلامت استان‌هایی مانند خراسان جنوبی انجام شده اما فاصله همچنان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت استان به ترتیب اولویت اظهار کرد: تجهیز بیمارستان ایران‌مهر بیرجند به عنوان تنها بیمارستان تخصصی با گرایش سرطان از جمله این مشکلات است که درخواست داریم از ظرفیت‌های مجمع خیرین سلامت در سطوح ملی در این خصوص استفاده شود.

قناعت خواستار تکمیل و بهره‌برداری پروژه بیمارستان‌های در حال احداث مانند قاین، طبس و نهبندان شد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و وزارت بهداشت بتوان برای تکمیل این بیمارستان‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به بیمارستان ۶۴ تختخوابی دارای مجوز زیرکوه یادآور شد: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه با حضور وزیر بهداشت آغاز می‌شود که انتظار داریم در اجرای پروژه تسریع شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین دستگاه ام. آر. آی برای شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس از دیگر مشکلات است که امیدواریم مجمع خیرین سلامت در این زمینه به استان کمک کند تا بیماران برای دریافت این خدمت مجبور به پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی تا مرکز استان نباشند.

وی با اشاره به سفر دبیرکل مجمع خیرین سلامت به خراسان جنوبی گفت: بازدیدهایی از روز گذشته در نظر گرفته شده و از ظرفیت‌ خیرین سلامت برای استان استفاده خواهیم کرد.