? استاندار خراسان جنوبی گفت: در آستانه نوروز انتظار می‌رود مدیران پای کار باشند تا شاهد کارنامه موفقی در استان باشیم و امکان سفر ایمن برای همه مسافران فراهم شود زیرا ارزیابی عملکرد مدیران در سفرهای نوروزی از شاخص‌های مهم ارزیابی خواهد بود.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای اداری استان، اظهار داشت: مسئله اسکان مسافران در ایام نوروز و تأمین اقلام ضروری هم به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
?وی ادامه داد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت، رصد اقدامات سفر و رفع نارسایی‌های احتمالی، انعکاس خدمات و معرفی استان از سوی رسانه‌ها نیز مورد انتظار است.
?استاندار یادآور شد: در نوروز پیش رو خراسان جنوبی باید به خوبی در سطح کشور معرفی شود و هرچه این اقدام بیشتر مورد توجه قرار گیرد، منفعت بیشتری برای استان دارد.
?به گفته وی؛ باید همه اقدامات به خوبی از سوی دستگاه‌ها انعکاس داده شود تا خراسان جنوبی در همه زمینه‌ها رتبه‌های بین یک تا سه را کسب کند.
?قناعت گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده در نوروز ۱۴۰۱ به لحاظ تردد رتبه هشت کشوری، ماندگار مسافر و گردشگر رتبه پنجم، فروش صنایع دستی جز ده استان کشور و در کاهش تلفات جاده رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.
?وی متذکر شد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز دغدغه های شئونات دینی رعایت شود.
?استاندار با بیان اینکه در طول سالی که گذشت شاهد اتفاقات فراوان تلخ و شیرین در کشور و استان بودیم عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی در سفر رئیس جمهور استقبال بی نظیری داشتند و با حضورشان کاری کردند کارستان که این مهم نشان از کار تیمی مدیران هم دارد.
?قناعت با تأکید بر اینکه نگرانی‌هایی بابت این تجمع مردمی وجود داشت، گفت: با نگاه انقلابی و تدینی مردم استان، شاهد حضور پر شور ۳۵ تا ۴۵ هزار نفر در استادیوم آزادی بودیم که این استقبال از رئیس جمهور امتیازی برای نظام محسوب شده است.
?وی با بیان اینکه این اتفاق موجب خوشحالی جریان‌های انقلابی در کشور شد و نشان داد علیرغم وجود همه مشکلات هنوز نظام انقلاب اسلامی برای توده مردم ارزشمند است، اظهار داشت: در مهر ماه امسال هم شاهد حضور رئیس قوه قضائیه در استان بودیم،که حضور ایشان در جمع دانشگاهیان و جوانان آنهم در شرایط اغتشاشات بسیار ارزشمند بود.
?استاندار بیان کرد: زمستان امسال شاهد افت فشار گاز بودیم که مردم همکاری و همیاری خوبی داشتند و تدابیر مدیران به ویژه شرکت گاز استان موجب شد در شرایط بسیار ساخت ، اتفاقات ناگوار رخ ندهد.
?وی از تعطیلی ادارات در آن شرایط به عنوان یک تدبیر مناسب یاد کرد و گفت:در این شرایط، خط قرمز مردم هستند لذا با تعطیلی ادارات تلاش کردیم شرایط گاز پایدار در شبکه خانگی برقرار کنیم.
?به گفته وی؛ به خاطر کار تیمی علیرغم پایین بودند فشار گاز اما شاهد قطع گاز جدی در استان نبودیم و شرایط به خوبی مدیریت شد.
?استاندار با اشاره به پیگیری هایی که برای توسعه زیرساخت ها صورت گرفته، ادامه داد: خط لوله سه راهی دشتک – زابل به نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در مرحله مناقصه قرار گرفته و با اجرای آن شاهد تحول خوبی در حوزه تأمین گاز استان خواهیم بود.
?قناعت با بیان اینکه خط سراسری از هرمزگان به خراسان جنوبی به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد تومان در دست برنامه ریزی و مطالعه است، اظهار داشت: خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان اقدام مهم دیگری در تأمین زیرساخت‌های استان است.
?وی با اشاره به وقوع زلزله نسبتاً شدید در بشرویه نیز گفت: خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم اما پیگیری برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی ادامه دارد.
?به گفته وی؛ جشنواره شهید رجایی امسال در بین ۳۱ استان برگزار و استاندار خراسان جنوبی جزو سه استاندار برتر در کشور انتخاب شد که نشان داد همه دستگاه‌های اجرایی با هم افزایی با کار تیمی اقدامات جهشی در سطح استان رقم زدند که از نگاه تیزبین دستگاه‌های ارزیاب ملی مغفول نماند .
?استاندار عنوان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال هم نشان داد که همه مردم پای نظام ایستاده اند و به نفع انقلاب اعلام آمادگی کردند لذا بساط اغتشاشات جمع شد.
?قناعت افزود: یکی از اتفاقات خوب سال جاری برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید بود که مدیران از اتاق ها خارج و وارد میدان تولید شدند لذا عدد قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد فعال شدند که ارزشمند و قابل تقدیر است.
?وی گفت: ارتباط مستمر مدیران استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ارزشمند است که افق و راه روشن برای جریان انقلابی هدایت می‌شود و انتظار است که این ارتباط سال آینده هم تداوم داشته باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور