#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مشکلات و مطالبات دامداران با رویکرد جهادی پیگیری می‌شود و واسطه‌ها در صنعت دامداری باید حذف شوند.

 اشرفی  در نشست بررسی مسایل و مشکلات واحدهای دامداری استان خراسان جنوبی افزود: مطالبه‌گری بسیار خوب و ارزشمند است ولی با تخریب یا سیاه‌نمایی تفاوت دارد لذا از روحیه مطالبه‌گری دامداران که بتواند مشکلات این حوزه را حل و فصل کند، استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همواره به روی دامداران استان باز است تا بتوانیم با کمک یکدیگر در راستای کاهش مشکلات این حوزه گام‌های اساسی برداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مطالباتی که تاکنون پیگیری نشده باید مطرح شوند گفت: رییس و تیم کاری سازمان جهاد کشاورزی استان به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی در تلاش هستند تا موارد مطرح شده را پیگیری کنند و حتی در بسیاری از مواقع این مشکلات به وزیر جهاد کشاورزی نیز منتقل شده است.

وی ادامه داد: استانداری خراسان جنوبی نیز به‌صورت حضوری، با برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی یا در قالب مکاتبات اداری نسبت به انعکاس مشکلات و مطالبات دامداران اقدام کرده است.

اقدام برای کاهش هزینه‌های انتقال نهاده‌های دامی

اشرفی به هزینه‌های حمل نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: برای کاهش هزینه‌های انتقال نهاده‌های دامی با استفاده از قابلیت حمل و نقل ریلی در تلاشیم با اختصاص یک خط ویژه، هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: درخصوص انتقال نهاده‌ها می‌توان از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز استفاده کرد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در نشستی با حضور مدیرکل امور عشایر استان مقرر شد سهمیه جو تعلق گرفته به عشایر سیستان و بلوچستان، برای استان ما نیز لحاظ شود.

وی بیان کرد: در زمینه حمل علوفه از دیگر مناطق مانند سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی منعی وجود ندارد و لازم است رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مورد مکاتبات لازم را انجام دهد.

آمادگی سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تکمیلی

اشرفی گفت: در همین مدت کوتاه حضور در مجموعه معاونت اقتصادی استانداری با سرمایه‌گذاران مختلف صنایع تکمیلی زنجیره شیر و گوشت به منظور سرمایه‌گذاری در استان صحبت شده و آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد ضمن اینکه اتحادیه دامداران می‌تواند با شراکت سرمایه‌گذاران نسبت به تکمیل این زنجیره اقدام کند.

وی بر ضرورت تامین نهاده‌ها در داخل استان تاکید و اضافه کرد: کشت ۲ هزار هکتار علوفه ذرت به‌طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و امیدواریم با بهره‌برداری هرچه سریعتر از آنها مشکلات این حوزه نیز کاهش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزاری جلسات هم‌اندیشی را ضروری دانست و خطاب به دامداران گفت: ما همواره در کنار شما هستیم و از طرف سازمان جهاد کشاورزی قول می‌دهیم که در پیگیری مشکلات و مطالبات دامداران اعم از خرید دام، خرید فرآورده‌های لبنی و تامین علوفه کوتاهی نمی‌شود.

واسطه‌ها حذف شود

وی تاکید کرد: اتحادیه دامداران با حذف واسطه‌ها با مجموعه کشتارگاهی خوسف به عنوان صنعت بالادستی و پیشرفته همکاری کند، کشتارگاه بیرجند نیز به عنوان یک ظرفیت باید در بازه زمانی مشخصی، خود را به شرایط استاندارد برساند تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اشرفی افزود: صنعت شیر یا گوشت باید با همکاری همه حوزه‌ها در استان رشد کند و در حوزه فرآورده‌های خام دامی از سرمایه‌گذاران دارای ایده حمایت می‌شود تا زنجیره ارزشی تکمیل شود.

عدالت در توزیع نهاده‌های دامی، صادرات هرگونه نهاده دامی توسط تشکل‌های دامی، خرید فرآورده‌های خام دامی و لبنی با قیمت تمام شده به علاوه سود توسط دولت، جذب کامل یارانه نهاده‌های دامی و پیگیری مطالبات در سطح ملی از مهمترین موارد مطرح شده توسط دامداران خراسان جنوبی در این نشست بود.

همچنین امروز شماری از دامداران با حضور در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند که با پاسخ مسوولان و قول پیگیری برای رفع آنها همراه بود.