معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مسکن ۱۶۵ معلول استان برای فراهم کردن رفاه محیط زندگی آنان از سال گذشته تاکنون مناسب سازی شده است

اکنون منزل مسکونی بیش از ۵۰۰ مددجوی بهزیستی استان بررسی شده که بر اساس اعتبار و اولویت مناسب سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: اکنون ۷۲ مرکز توانبخشی غیر دولتی ویژه مراقبت از معلولان در استان فعال است که از این تعداد ۱۴ مرکز شبانه روزی هستند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان ادامه داد: مراکز شبانه روزی غیر دولتی توانبخشی شامل یک خانه کوچک، ۶ خانه سالمندان، سه مرکز ویژه بیماران ذهنی، سه مرکز بیماران روانی و یک مرکز معلولان جسمی و حرکتی است.
وی با بیان اینکه ۵۷۹ نفر از خدمات مراکز شبانه روزی استفاده می کنند گفت: مراکز شبانه روزی درجه یک و ۲، ماهانه به ازای هر معلول به ترتیب ۶۴۰ هزار تومان و ۵۸۳ هزار تومان یارانه دریافت می کنند.
رضا زاده با اشاره به فعالیت ۳۰ مرکز روزانه توانبخشی اظهار داشت: هر مددجوی این مراکز نیز به تفکیک درجه یک و ۲، در هر ماه ۴۳۵ هزار تومان و ۳۸۸ هزار تومان یارانه می گیرد.
وی یارانه هر معلول برای ویزیت در منزل را ۴۴۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: ۳۷۹ نفر بر اساس آمار های سال گذشته از این خدمت بهره مند می شوند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان ادامه داد: ۱۷۰ معلول توسط مراقبان آموزش دیده خدمات در منزل دریافت می کنند که ماهانه به ازای هر نفر ۳۴۰ تا ۳۸۵ هزار تومان یارانه تعلق می گیرد و ۱۵۷ نفر نیز توسط اعضای خانواده مراقبت می شود که این افراد نیز ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان ماهانه یارانه دارند.
وی اضافه کرد: افراد بی سرپرست با نیازهای خاص در مراکز شبانه روزی ۷۷۰ هزار تومان یارانه دارند و هر مددجوی خانه های کوچک که فاقد سرپرست هستند نیز ماهانه ۸۲۰ هزار تومان یارانه می گیرند.
رضا زاده میزان یارانه دریافتی بیماران اتیسم را به ازای هر نفر ۴۶۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: ۳۵ بیمار از خدمات این بخش استفاده می کنند.
وی با اشاره به وجود ۳۵۰ مددجو در مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی توانبخشی تصریح کرد: به این افراد نیز ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می گیرد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امکان افزایش یارانه در صورت تامین اعتبار برای سال جاری وجود دارد گفت: مراکز توانبخشی معوقات یارانه ای ندارند و تعداد بسیار کمی پشت نوبت پرداخت هستند.
وی با تاکید بر اینکه اغلب مراکز توانبخشی خیریه هستند ادامه داد: این مراکز جدای از کمک های مردمی به میزان یارانه دریافتی می توانند از خانواده فرد نیز هزینه نگهداری دریافت کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله