معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به آمار عملکرد مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۹۹ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

مجیدرضا لطیفی، امروز سه شنبه ۲۶ آذر، با اشاره به اهمیت توجه به مباحث توانبخشی بیان کرد: توانبخشی در راستای تاب‌آوری جامعه نقش اساسی و حائز اهمیتی دارد چرا که با استفاده از آن می‌توان آسیب دیدگان حوادث را به زندگی عادی و روزمره برگرداند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۰۷ نفر در بخش فیزیوتراپی، ۱۶۲ نفر در بخش ارتوپدی، ۶۸۷ نفر در بخش کاردرمانی و ۶۴۳ نفر در بخش گفتار درمانی خدمت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در بخش ارتوپدی فنی با تولید ارتز (وسایل کمکی همچون کمربندهای طبی، کفش‌های طبی، مچ بند و غیره) پروتز(اندام مصنوعی) ارائه خدمت می‌کند، افزود: همچنین این مرکز در بخش کاردرمانی در دو قسمت ذهنی – جسمی و گفتار درمانی در دو شیفت صبح و عصر آماده خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: با توجه به قراردادی که بین این جمعیت و سازمان بهزیستی منعقد شده، خدمات برای مددجویان این سازمان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه مرکز توانبخشی هلال احمر استان جزء بخش عمومی غیر دولتی بوده، اما تعرفه‌ها در مقایسه با بخش خصوصی بسیار پایین‌تر است، گفت: علاوه بر این، تعرفه خدمات ارائه شده در مرکز توانبخشی هلال احمر استان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از دیگر مراکز مشابه پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن‌ها از جمله اهداف خدمات مرکز توانبخشی هلال احمر است.