بیش از ۶۰۰ زائر از استان خراسان جنوبی در دو قالب پویش سفیر احسان که حدود ۲۷۴ نفر زایر اولی هستند و تعداد ۴۰۰نفر از افراد محلات کم برخوردار و خانه های احسان ستاد اجرایی فرمان امام راهی کربلای معلی شدند تا در ایام اربعین حسینی پابوس حرم شش گوشه امام حسین(ع) باشند، اما روایت دل‌دادگی آنها و شوق رسیدن به بین‌الحرمین وصفی متفاوت از این سفر دارد.
کاروان منتظران ظهور با بیش از ۴۰۰ زائر که ساکن محلات خانه های احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند به بهشت روی زمین اعزام شدند تا در زیارت اربعین حضور داشته باشند.
موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی افزود:طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از مصادیق قوت ،را که امروز جهان اسلام مشاهده میکند ،بحث راهپیمایی اربعین حسینی است که قوت اسلام ،قوت حقیقت و جبهه مقاومت اسلامی است. که در همین راستا زایر های اربعین حسینی از سه طریق خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد و … به صورت رایگان و به مدت ۷ روز به عراق سفر می‌کنند.
موسوی گفت : با اجرای طرح سفیران احسان نیز برای دومین بار در استان به ۲۷۴ زائر اولی مناطق محروم و محلات حاشیه کمک هزینه اعزام به عتبات عالیات اعطا می شود.
به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی در قالب برنامه سفیر احسان حدود ۳ میلیارد ریال کمک هزینه برای زائران اولی پرداخت می شود.
موسوی عنوان کرد: خانه های احسان در ….محله از محلات حاشیه نشین و کم برخوردار استان در قرارگاه تحول و توانمندسازی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. که با دسته بندی صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر پس از پهنه بندی محلات هر پهنه دارای کوچه های مختلف بوده و هر کوچه یک شهردار دارد که وظیفه آن احصا مشکلات محله اعم از اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی بوده و با حمایت همه مجموعه ها در جهت رفع آن نیز تلاش می کنند.
شایان ذکر است در سال گذشته بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه محلات کم برخوردار بیش از ۴۰۰زایر اولی به کربلای معلا اعزام نموده است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور