#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، صبح شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ برگزار شد.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان ابتدا اشاراتی به مصوبات گذشته این کمیته و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا داشت و افزود: با توجه به اهمیت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و الزام دریافت کد بهداشتی برای فعالیت مجدد صنوف کم خطر، مهلت ثبت نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت تا ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد. وی با بیان این که تاکنون ۷۰ درصد صنوف استان در سامانه ثبت نام کرده و دارای کد بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: باید در راستای رسالت این کمیته، اطلاع رسانی را معطوف به جامعه هدف ۳۰ درصدی که تاکنون ثبت نام نکرده اند، متمرکز کرد. نبی زاده به مشکلات اصناف درخصوص نصب پروتکل های بهداشتی در معرض دید عموم نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مطابق با نظر وزارت بهداشت، خلاصه ای از پروتکل های بهداشتی را تهیه و در اختیار اصناف جهت نصب در معرض دید عموم قرار دهند. وی همچنین از انجام مصاحبه و گزارشات توسط رسانه های استان با متخصصان و کارشناسان برای تبیین جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند جهت آگاهی مردم سخن گفت و اضافه کرد: اطلاع رسانی درخصوص نقاط پرخطر و نحوه رفتار در مقابل با ویروس کرونا وظیفه این کمیته بوده که در حال انجام می باشد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از نصب ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع بنر در سطح شهرستان بیرجند در حوزه مقابله با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند خبر داد و بیان کرد: این بنرها غیر از بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی می باشد که ادارات در فضای درونی و بیرونی خود نصب کرده اند. همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ مترمربع بنر اطلاع رسانی در شهرستان های استان نصب شده است.

گفتنی است سایر اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود در خصوص نحوه اطلاع رسانی به اصناف جهت ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و اطلاع رسانی درباره تبیین طرح فاصله گذاری هوشمند به عموم جامعه پرداختند.