استاندار خراسان جنوبی از دستور ویژه معاون اول رییس جمهوری برای پاسخ به مطالبات استان خبر داد و گفت: موضوع پروژه انتقال آب از خلیج فارس و فعال شدن پایانه‌های مرزی استان از مواردی بود که به طور ویژه در دیدار با “اسحاق جهانگیری” مورد بررسی قرار گرفت.

حمید ملانوری افزود: این دیدار در تهران با هدف پیگیری مطالبات استان انجام شد.

وی بیان کرد: در دیدار با معاون اول رییس جمهوری درباره مسائل مهم و اساسی توسعه استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف نیز بحث و گفت و گو شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع پروژه انتقال آب از خلیج فارس و فعال شدن بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی استان از مواردی بود که به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه میانگین بارندگی‌ها در سال زراعی جاری بسیار ناچیز بوده، درخواست کمک به کشاورزان و اقشار آسیب‌دیده و متأثر از خشکسالی، تامین نهاده‌های دامی و مساعدت در تخصیص اعتبار برای تامین و توزیع آب شرب روستایی از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

ملانوری اظهار داشت: علاوه بر این موارد، درخصوص کمک به تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن، تکمیل پروژه‌های عمرانی، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز استان به امکانات مدیریت بحران و مباحث توسعه‌ای نیز گفت و گو شد و در این دیدار دکتر جهانگیری، دستورات لازم را برای پیگیری موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

وی همچنین گفت: در این جلسه از معاون اول رییس جمهوری برای سفر به استان خراسان جنوبی دعوت شد.