مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع ۱۸ نقطه حادثه‌خیز مصوب و باقیمانده در این استان نیاز است.

اسدالله جلال‌زاده افزود: از ۳۱ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز مصوب در خراسان جنوبی تاکنون ۱۳ نقطه با صرف ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌های اخیر برای تسهیل تردد خودروها و ایمنی مسافران، اصلاح و رفع شده است.

وی گفت: عملیات ایمن‌سازی و آشکارسازی تمامی نقاط حادثه‌خیز مصوب در سطح راه‌های اصلی استان از سوی این اداره کل پذیرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان اقدام به ایمن‌سازی تقاطع‌های حادثه‌خیز با احتمال وقوع تصادفات بالا کرده و تاکنون در۲ تقاطع برای ایمن سازی، روشنایی نقطه‌ای نیز ایجاد شده است.

وی افزود: امسال نیز با توجه به وضعیت نقاط حادثه‌خیز باقیمانده، پنج نقطه را هدف‌گذاری و اولویت‌بندی کرده‌ایم که برای رفع آنها ۹ میلیارد تومان درخواست اعتبار شده لذا در صورت تامین آن، عملیات تکمیل و ایمن‌سازی آنها اجرا خواهد شد.

جلال‌زاده گفت: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسایل حساس و مهم است که در صورت اجرایی شدن آن، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر راه در خراسان جنوبی وجود دارد و از ۱۰ کریدور اصلی کشور ۲ کریدور در این استان کویری واقع شده است.