نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال ۱۴۰۰ ادامه شعار سالهای قبل و نشانگر دغدغه جدی رهبری به حوزه اقتصاد و تولید است.

مصطفی نخعی  با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» افزود: چندین سال است که پیام‌های مقام معظم رهبری رویکرد اقتصادی دارد و این شعارها نشان از این است مشکلی اصلی جامعه ما در زمینه تولید، اشتغال و اقتصاد است و رهبری در زمینه مشکلات اقتصادی جامعه دغدغه‌مندی خاصی دارند.

وی با تاکید براینکه باید تحقق شعار سال اولویت نخست مردم و مسوولان باشد، اضافه کرد: رسالت همه ما مسوولان و مردم در تحقق شعار سال سنگین است و باید همه توان خود را در جهت رفع موانع تولید بگذاریم.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد؛ با همراهی مسوولان و مردم باید نهضت بزرگی جهت تحقق کامل شعار سال ۱۴۰۰ شکل گیرد تا از گردنه‌های سخت اقتصادی با وجود تحریم‌های ظالمانه عبور کنیم.

وی گفت: بخش خصوصی و تعاونی باید حساسیت خاصی در زمینه تحقق شعار سال داشته باشند و با فداکاری و  اولویت‌گذاری در زمینه تولید داخل گام بردارند و ظرفیت‌های بالقوه کشور را با تلاش جهادی در زمینه تولید استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در کمسیون انرژی مجلس در بحث حذف قوانین زائد و مانع تولید تلاش خواهیم کرد چرا که صنایع نفت و گاز پیشران توسعه جامعه است و حذف قوانین زائد در این صنعت، محرکی برای توسعه سایر بخش‌ها است.

نخعی افزود: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور داریم که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و تعالی کشورمان باشد.

وی با اشاره به وجود پیوستگی در انتخاب شعار سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری، افزود: پیوستگی شعارهای سال بر مدار اقتصاد و تولید نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مساله تولید و اقتصاد کشور دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

نگاهی به شعار سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در دست کم یک دهه گذشته، تحول در اقتصاد کشور مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است.