?استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی برای رفع نیاز نهاده های دامی، مطالبه استان از وزارت جهاد کشاورزی است.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر کشور که با همراهی کلیه استانداران و با موضوع بحث و رایزنی پیرامون سفرهای نوروزی و تأمین کالاهای اساسی در آستانه سال نو و همچنین انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد، خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که قبل از این صورت گرفته، وزارت جهاد کمک قابل توجهی در زمینه تأمین نهاده های دامی استان کرده است اما با توجه به تقاضای موجود، تخصیص سهمیه ای ویژه برای رفع مشکلات را تقاضا داریم.
?وی تأکید کرد: آمار بالای جمعیت روستاییان استان که بخش عمده ای از آنها دامدار می باشند، این نیاز را ایجاد کرده و می طلبد که برای رفع آن اقدام شود.
?استاندار با اشاره به این که خراسان جنوبی از تولید کنندگان مرغ می باشد، گفت: میزان تولید مرغ استان، روزانه ۱۳۰ تن می باشد که به طور کلی ۲۵ تن آن به مصرف می رسد.
?ملانوری افزود: در حال حاضر این میزان به ۵۰ تن در روز رسیده و بنا به پیش بینی های صورت گرفته در روزهای آینده به ۸۰ تن هم خواهد رسید.
?وی ازخسارت وارده به مرغداری های استان ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت و متذکر شد: با اقداماتی که صورت گرفت ضمن مهار بیماری، شرایط به گونه ای مدیریت شد که نیاز بازار تأمین گشت و الان هم این ظرفیت وجود دارد که مازاد تولید را به دیگر مناطق ارسال نماییم.
?به گفته وی؛ در بحث تأمین تخم مرغ نیز در حال حاضر مشکلی در استان نداریم.
?استاندار، سپس به برنامه استان در تأمین میوه شب عید اشاره کرد و تصریح نمود: به منظور فروکش کردن التهاب بازار، کالاهای اساسی و ضروری استان جذب و توزیع شده لذا در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم.
?ملانوری ادامه داد: برنج، روغن، شکر و گوشت منجمد از کالاهایی است که در روزهای پایانی سال، بیشتر مورد نیاز بازار می باشد لذا تقاضای ما این است که وزارت صمت در این زمینه ورود کند.

?وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سفرهای نوروزی ورود کرد و گفت: ۸ شهرستان ما زرد و ۳ شهرستان آبی است و برای تردد ایام نوروز، تابع دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم.
?به گفته وی؛ از آن جایی که خراسان جنوبی در مجاورت مرز و در مسیر تردد استان های مختلف واقع شده، همه دستگاه ها آمادگی لازم برای مدیریت شرایط را دارند.
?استاندار در ادامه از اقدامات استان در زمینه انتخابات گفت و خاطرنشان کرد: نام نویسی داوطلبان شورای شهر در حال انجام است و همه برنامه ها طبق جدول زمان بندی ستاد انتخابات پیش می رود.
?ملانوری متذکر شد: با عنایت به لزوم تأمین امکانات متناسب با شرایط کرونایی، تعداد شعب اخذ رأی استان به نسبت دوره گذشته انتخابات، افزایش می یابد تا ضمن کوتاه کردن سطح دسترسی مردم، از ازدحام در شعبه ها جلوگیری شود.
?شایان ذکر است: استانداران دیگر نیز به توضیح اقدامات و برنامه های خود پرداختند و وزیر کشور در بخش جمع بندی جلسه به مواردی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد، به جزء شهرهای قرمز و نارنجی، مسافرت به بقیه شهرها البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبتاً شدید، آزاد است.
?دکتر رحمانی فضلی تأکید کرد: تا عید می‌توانیم گروه‌های پرخطر از جمله کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال را در حد قابل قبول، واکسینه کنیم،
?وی با اشاره به این که ‌وزارت کشور نقش هماهنگ‌کننده، پیگیری و تنظیم بازار را در داخل استان‌ها دارد، تصریح نمود: ظرفیت اسمی و رسمی تولید مرغ و تخم‌مرغ را به اندازه کافی داریم و ظرفیت صادرات هم داریم، اما در برخی موارد، کمبود نهاده‌ها موجب کاهش تولید می‌شود.
?وزیر کشور ادامه داد: در سال‌های گذشته تولید مرغ به حدی زیاد بود که برای جلوگیری از ضرر مرغداران، دولت، مرغ و تخم‌مرغ را از آن‌ها می‌خرید و ذخیره می‌کرد، اما در برخی کالاهای وارداتی مانند روغن که دولت به اندازه کافی تأمین ارز کرده، محدودیت‌هایی به دلیل تحریم‌ها وجود دارد.

?رحمانی فضلی با تأکید بر این که باید پیش‌بینی شود تا مردم به سختی نیفتند، خاطرنشان کرد: ظرفیت بزرگی در مناطق مرزی، گمرکات و بازارچه‌های مرزی با کشورهای همسایه برای واردات کالاهای اساسی داریم که می بایست از انها استفاده شود.
?وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: با فراهم کردن همه مقدمات، برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم را داریم و باید زمینه‌ها و مقدمات حضور پرشور مردم را در انتخابات فراهم کنیم.