این روزها در شهرداریهای استان خراسان جنوبی، انتصابات و جابجایی نیروهای در پست سازمانی و مربوطه  با حضور شهرداران جدید در حال اتفاق افتادن است و شهرداریهای استان به خصوص شهرداری بیرجند که  دارای حداقل ششصد و هفتاد نیروی قراردادی است و این تعداد با حضور پاکبانهای سطح شهر به حدود هزار و صد نفر هم میرسد؛ شاهد تغییر تحولات در درون خود است. تغییراتی که گاها مثبت و گاها از نظر نیروی تخصصی مجموعه در جایگاه خود قرار ندارد.

این روزها، گلایه نیروهای قراردادی شهرداری شنیده میشود. گلایه نیروهایی که گاها از نظر رزومه و عملکرد در نقطهی مثبتی قرار دارند از اینکه عملا در پستهای مدیریتی با وجود قوانین جاریه جایگاهی ندارند. گویا در این سازمان عریض طویل مدیران میبایست صرفا از نیروهای رسمی شهرداری که تقریبا صد و سه نفر هستند گزینش شوند.

 

سوال که وجود دارد این است که آیا دیگر نیروهای پرشمار شهرداری، حق ارتقاء و بهرهمندی از مزایا را ندارند؟ آن هم سازمانی مانند شهرداری که عملا در شهر بیرجند با حضور بالای نیروهای قراردادی اداره میشود. نیروهایی که به بهانه قراردادی بودن در پستهای مدیریتی شهرداری قرار نمیگیرند، یا اگر هم قرار گرفتهاند باز هم با مزایای کارگری در حال خدمت هستند و یا به این بهانه عذر آنها از سطوح مدیریتی خواسته میشود. آیا وقت ان نرسیده است که این حجم بالا از نیروهای قراردادی که سابقه بعضی از آنان گاها به بالای بیست سال هم میرسد، تعیین تکلیف گردند؟ مقام مسئول تصمیمگیرنده در مورد تبدیل وضعیت این نیروها چه کسی است؟ امیدواریم شهردار محترم بیرجند که در بدو ورود خود به این شهر فرهنگی و شهیدپرور هستند در مورد  این موضوع چاره ای بیندیشند؟

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله