– استاندار خراسان جنوبی گفت: ماندگاری و تداوم پیاده‌روی اربعین به خاطر مردمی بودن آن است و ما بخشی از کار را انجام می‌دهیم تا شرایط تسهیل شود.

 جواد قناعت روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان خراسان جنوبی افزود: اربعین یک حرکت مردمی است و شالوده آن مردم هستند لذا باید این حرکت را حفظ و تقویت کنیم تا به اهداف خود نزدیکتر شود.

وی از راهپیمایی میلیونی اربعین به عنوان کنگره بزرگ شیعه برای نمایش قدرت جهانی اسلام یاد کرد و گفت: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای گردهمایی و قدرت‌نمایی شیعیان است که استراتژیست‌های بین‌المللی از آن به عنوان مانور شیعه نام می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به همین دلیل تمامی دستگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی در تلاش هستند تا این حرکت بی‌بدیل را کمرنگ جلوه دهند و مردم از دین فاصله بگیرند اما مردم با این حرکت بزرگ جلوی تحقق خواسته دشمن را گرفتند.

وی گفت: دشمن به‌ویژه مثلث استکباری آمریکا، انگلیس و اسرائیل با تولید محتواهایی برای مخدوش کردن چهره اربعین قصد به انحراف کشاندن این قدرت‌نمایی شیعه را دارد و به جهت اهمیت موضوع، وظیفه همه ماست که برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کنیم.

قناعت اظهار داشت: وظیفه شرعی داریم مسئولیت‌های اداری که در کمیته‌های ذیل ستاد اربعین متقبل شده‌ایم را به نحو احسن انجام دهیم لذا نباید کار برای پیاده‌روی اربعین را تنها در چارچوب اداری ببینیم زیرا خدمت در این حوزه، توفیق بزرگی است که نصیب دست‌اندرکاران شده و باید غنیمت شمرده شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی همواره در کمک به عتبات عالیات و از نظر تعدد زائران زبانزد و پیشرو بوده است افزود: تمامی کمیته‌ها باید با اقدامات بین‌بخشی هماهنگی لازم را داشته باشند و نسبت به تشکیل مستمر جلسات برای رسیدن به هم‌افزایی و رفع نارسایی‌ها اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آل سعود مناسک حج را با ۲ میلیون نفر نمی‌تواند اداره کند ولی در راهپیمایی اربعین حسینی شاهد حضور ۲۰ میلیونی مردم از کشورهای مختلف هستیم که چون عشق و محبت به اهل بیت (ع) وجود دارد به بهترین وجه ممکن مدیریت می‌شود.

وی پیاده‌روی اربعین را فرصتی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به سراسر دنیا دانست و اظهار داشت: بروز محبت شهید سلیمانی در قلوب مردم عراق از برکات اربعین است و برای تبلور عظمت پیاده‌روی اربعین باید برنامه‌ها به‌صورت هماهنگ و با کار تیمی اجرایی شود و از آنجا که باید شالوده فکری، اعتقادی و آرمانی ما با امام حسین (ع) رقم بخورد باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را کرد.

قناعت افزود: فرمانداران در سراسر استان جلسات هماهنگی را برگزار و دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نسبت به هماهنگی‌ها در تامین خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز اقدام کنند.

وی بر اطلاع‌رسانی کافی و آگاهی‌بخشی توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین تاکید کرد و گفت: نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری باید نسبت به تهیه بسته‌های فرهنگی برای زائران خارجی اقدام کنند که باید مقدمات آن فراهم شود.