?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:سازمان همیاری، فرصتی مغتنم برای توانمندسازی شهرداری هاست.
جلسه شورای فوق العاده سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس هیأت مدیره سازمان همیاری و با حضور فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها، صفری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و شهرداران استان در بشرویه برگزار شد.
?رئیس هیات مدیره سازمان در سخنانی تعامل و همدلی را رمز پویایی و توانمندسازی این سازمان دانست.
?معاون عمرانی استانداری، تثبیت فضای همدلی، توجه به نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت های سازمان برای سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت را از جمله اولویت ها در این مجموعه برشمرد و گفت: در دوره جدید شاهد جهش قابل ملاحظه ای در اقدامات سرمایه گذاری و همچنین پشتیبانی سازمان از شهرداری های استان بوده ایم.
?عباس زاده با بیان اینکه مدیران شهری استان می‌توانند با ریل‌گذاری صحیح از ظرفیت سازمان همیاری در مسیر توسعه پروژه‌های خود استفاده کنند، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ های خراسان جنوبی فرصتی برای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان در تمام شهرستان‌ها به‌شمار می‌آید.
?وی تأکید کرد: شهرداران می‌توانند با همکاری بیشتر با این سازمان برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنند.
?مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های استانداری در ادامه طی گزارشی جامع، از وضعیت شهرداری های استان گفت.
?علی صفری، خدمات دولت سیزدهم در توانمندسازی شهرداری ها را قابل تحسین خواند.
?مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان هم گفت: این سازمان با تکیه بر توان فنی و سرمایه انسانی ارزشمند خود چندین قرارداد پروژه عمرانی را با شهرداری ها منعقد کرده و یا در شرف انعقاد دارد که نشان از اعتماد سهامداران می باشد.
?سیدمحمداسماعیل فاطمی افزود: باتوجه به اینکه یکی از اهداف سازمان ایجاد درآمدزایی از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان و کشور است چندین پروژه سرمایه گذاری و اقتصادی در دست اجرا داریم.
?وی گزارشی از اقدامات و فعالیت های در دست اجرای سازمان از جمله مجموعه تیر پارک و مجتمع خدماتی رفاهی سربیشه، تولید قطعات بتنی، پایانه تخصصی فرآورده‌های نفتی شرق کشور، انبوه سازی و پروژه های در دست بررسی گردشگری در استان ارائه کرد.
?فاطمی به برنامه‌ریزی این سازمان برای توسعه بخش‌های سرمایه‌ گذاری و بازرگانی اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی و شهرداری‌ ها برای احداث مجتمع‌های مسکونی و تجاری، مشارکت در طرح های سرمایه گذاری ویژه فرآوردهای نفتی از مهمترین اولویت‌های سازمان همیاری شهرداری هاست.
شایان ذکر است؛ در این جلسه آخرین پروژه های اجرایی سازمان مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت و برنامه ریزی برای اجرای پروژهای دو ماهه انتهایی سال انجام شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور