عالیه خواجوی، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی در پیامی فرا رسیدن روز ملی روستا را  به جامعه روستایی و مرتبط به روستاها تبریک گفت  : بی شک روستا کانون مهر و عاطفه و تلاش و تولید و نقطه شروع هویت یک ملت است.

روستا مبدا استقلال یک جامعه و نقطه اتکای خودکفایی یک کشور می باشد و روستایی سمبل صداقت و مهربانی و سادگی و الگوی جامع همه ارزشهای ملی و دینی است.

روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی است که در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور اهمیت به سزایی دارد و روستائیان یکی از ارکان مهم در حفظ توان اقتصادی کشور محسوب می شوند و همچنین پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور بوده و نقش اساسی در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

۱۵مهر روز روستا یادآور مردان و زنانی است که تلاش و سادگی و صداقت وجوه بارز شخصیت آنان است و با نانی حلال از کدّ یمین و عرق جبین، تراب طینت فرزندانی را رقم می زنند که عهده دار حفظ مواریث فرهنگی این آب و خاک خواهند بود.

امروزه به یمن نگاه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید ضمن توجه به ایجاد و توسعه زیرساختهای توسعه روستایی، توجه ویژه ای به معیشت و اقتصاد روستا و تشخص بخشیدن به روستا و جایگاه روستائیان و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر، از تلاش و همکاری همه جانبه تمامی دست اندر کاران توسعه روستایی به ویژه اعضای محترم شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران پرتلاش و زحمتکش تشکر نموده و امیدوارم با استعانت از ایزد منان در مسیر تحقق توسعه روستایی و رفع مشکلات روستائیان بیش از پیش گام برداریم.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۷۸۰ روستا است که ۹۰۱ مورد از آنها دارای دهیاری هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله