فرماندار خوسف با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه های دولت سیزدهم قرار دارد و با جدیت دنبال می شود ، اظهار داشت : تکمیل بیمارستان خوسف ، استخر ورزشی و دارالقرآن شهرستان خوسف بعد از حدود بیش از یک دهه ، نمونه ای از اقدامات دولت سیزدهم در جامه عمل پوشاندن به عزم دولت در تحقق این اولویت و از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی بود.

حسینی با بیان اینکه مهم ترین راه توسعه شهرستان خوسف از مسیر صنعت و معدن می گذرد ، اظهار داشت : در دولت سیزدهم زیر ساخت هایی از جمله پست برق ، فیبر نوری ، روشنایی معابر ، آسفالت و … در شهرک صنعتی شهید رحمانی در راستای حمایت از سرمایه گذران فراهم گردید.

به گفته وی ؛ توجه به ظرفیت شهرستان در تولید انرژی خورشیدی و کلنگ زنی احداث نخستین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی استان و سومین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در کشور در شهر خوسف از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان خوسف بوده است .

فرماندار خوسف با بیان این مطلب که دولت از توجه به معادن شهرستان نیز غافل نبود ، ادامه داد : در دهه فجر گذشته بزرگترین سرمایه گذاری های اقتصادی استان از جمله کلنگ زنی طرح توسعه معدن شادان و معدن خونیک در شهرستان خوسف رقم خورد .

حسینی افزود : در نتیجه توجه به حوزه های سرمایه گذاری ، صنعت و فرآوری معدنی و سرمایه گذاری های بزرگ ، شهرستان خوسف به سرعت به جلو حرکت می کند و این پیشرفت نوید بخش ، اشتغال بالا ، افزایش جمعیت و زیرساخت ها برای شهرستان خوسف است.

وی با اشاره به تکمیل و بهره برداری از مخزن هزار متر معکبی آب خوسف و تجهیز خط انتقال آب ماژان ، اضافه کرد : این اقدام ، کمک مهمی در رفع کمبودها و رفع مشکلات آبی شهر ماژان و ۴۲ روستای این بخش را ایفا کرد.

حسینی پروژه ۱۸ ساله فاضلاب را دیگر خواسته به حق مردم شریف شهرستان برشمرد و افزود : کلنگ زنی این پروژه نیز در دهه فجر گذشته در شهر خوسف رقم خورد.

فرماندار خوسف گفت : الحاق سایت ۵۰ هکتاری و ۱۱۰ هکتاری به شهر خوسف اقدامی بی سابقه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و از دیگر اقدامات دولت است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف گفت : روکش ۲۵ کیلومتر آسفالت مسیر مهم معدن قلعه زری ، ۴ کیلومتر باند دوم محور خوسف به سمت طبس و انعقاد قرارداد ۲۰ کیلومتر دیگر روکش معدن قلعه زری به ماژان ، انعقاد قرارداد ۱۰ کیلومتر باند دوم خوسف به سمت ماژان از جمله اقدامات دولت در این حوزه بوده است.

حسینی توسعه زیرساخت های ورزشی را از مطالبات مردم شریف شهرستان برشمرد و به احداث زمین های چمن مصنوعی در شهر خوسف ، روستای معصوم آباد ، نصرآباد ، گل ، بصیران و بیناباد شهرستان اشاره کرد و افزود : پروژه احداث چمن مصنوعی در روستاهایی از جمله فدشک ، همند ، مهدیه ، اکبرآباد ، گیو و …نیز در حال اجرا است.

وی پیرو این بحث به پروژه زورخانه خوسف اشاره کرد و گفت : این گود زورخانه ای که در حاشیه سالن ورزشی شهید نجفی در تیر ماه ۱۳۹۵ در کلنگ زنی شده بود در این دولت در حال تکمیل است.

حسینی همچنین بهره برداری از طرح های عمرانی سطح شهرستان ، طرح های هادی روستایی ، توسعه پوشش اینترنت در سطح شهرستان از جمله شهر ماژان ، روستاهای خرم ، فدشک ، غوریان ، اکبرآباد گیو و…را از دیگر اقدامات دولت در شهرستان ذکر کرد.

وی طرح های آبخیز داری ، احیای قنوات و بهره برداری از پروژه مخابراتی ، کلنگ زنی پست ۱۳۲ شهرک شهید رحمانی و افتتاح طرح توسعه پست ۱۳۲ شهر خوسف را از دیگر اقدامات مثبت دولت در شهرستان برشمرد.

حسینی انجام مطالعات طرح های شهر گلخانه ای و طرح مردم محور پویش دانایی را از اقدامات اخیر در شهرستان عنوان کرد و در پایان تأکید کرد : نتیجه بسیاری از تلاش ها در سطح شهرستان در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور