جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۱۸ آبان ماه به خبرنگاران گفت: جهاددانشگاهی از سال ۹۵ در خراسان جنوبی به پشتوانه فعالیت های پزشکی گسترده ای که این نهاد در سطح کشور دارد و متناسب با نیاز استان و با بهره گیری از پژوهشگاه رویان، بانک خون بند ناف و حوزه هایی مانند پژوهشگاه ابن سینا که در حوزه درمان ناباروری بسیار گسترده کار کرده و وابسته به جهاددانشگاهی می‌باشند به حوزه های پزشکی ورود کرده است.
وی اظهار کرد: اولین اقدام در حوزه پزشکی، راه اندازی شعبه بانک خون بندناف وابسته به پژوهشگاه رویان بود که تاکنون نزدیک به ۸۰۰ نمونه خون بندناف را در سطح استان ذخیره سازی نموده و روز به روز رغبت مردم به استفاده از این امتیاز ارزشمند که سلامتی را برای آینده فرزند و حتی پدر ومادر و وابستگان درجه یک تضمین می کند، افزایش داده است.
وی بیان کرد: شعب بانک خون بند ناف در بیرجند و قاینات چند سال است که فعال شده اند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: اقدام دیگری که در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت، اخذ مجوز مرکز آموزش مهارت‌های پزشکی از وزارت بهداشت درمان آموزش های پزشکی و ورود به حوزه اموزش های پزشکی با مجوز این وزارتخانه است.
صادقی ادامه داد: اخذ مجوز مرکز روانشناسی «به روان» که تمام مراحل مرتبط با راه اندازی این مرکز روانشناسی انجام شده و به زودی اعلام رسمی هم خواهد شد از دیگر اقداماتی است که توسط جهاددانشگاهی استان در حوزه پزشکی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اخیرا به پشتوانه دو سال تلاش و پیگیری، آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی در شهرستان قائنات آماده راه اندازی است، افزود: ارائه خدمات این آزمایشگاه با تعرفه ای پایین تر از بخش خصوصی در قالب تعرفه نهاد عمومی خواهد بود.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در مراکز تخصصی جهاددانشگاهی تحقیق، پژوهش و ارائه خدمات مبتنی بر کار علمی انجام می‌شود، افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی یک آغاز خوب برای گسترش فعالیت های پزشکی در شهرستان قائنات است که به صورت رسمی در آذرماه جاری آغاز به کار خواهد کرد.
صادقی اشاره ای به توسعه خدمات پزشکی در شهرستان قائنات داشت و افزود: با بهره مندی از پتانسیل علمی، پژوهشی، مهارتی و تخصصی پژوهشگاه رویان که در سلول های بنیادی بسیار فعال است و پژوهشگاه ابن سینا که در حوزه درمان ناباروری اقدامات بسیار ارزنده کرده است، حوزه های جدیدی را در سال های آینده راه اندازی می کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای آزمایشگاه هزینه شده است، در پایان از حمایت های نماینده مردم شهرستان قاین و زیرکوه در مجلس، خیرین محترم سلامت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قاین و بیرجند و سازمان مدیریت استان در تامین بخشی از اعتبارات، واگذاری فضای مناسب و تجهیز آزمایشگاه تشکر و قدردانی