امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه باید صفات پیامبراکرم(ص) و اخلاق ایشان در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف می‌خواهند اسلام را به چالش بکشند و امروز یکی از توطئه‌های آن‌ها ترور شخصیت‌های اسلامی است.

 مولوی سید احمد عبداللهی، امروز ۱۵ فروردین در همایش بزرگ رسول رحمت و نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن خراسان جنوبی اظهار کرد: بعثت پیامبراکرم(ص) به همه ظلم‌ها و ستم‌ها و تمام زشتی‌ها پایان داد و بُعد اخلاقی زندگی پیامبر مهم بود.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) هدف از بعثت را تکمیل اخلاق بیان کردند، گفت: متاسفانه این هدف پیامبر در زندگی‌های امروز فراموش شده و بسیاری از مشکلات جهان اسلام نیز به دلیل فراموشی اخلاق است.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه کرامت و هدایت از جمله صفات مشترک بین قرآن و پیامبر اکرم(ص) است، افزود: هدف از هر کدام عبادات مشترک بین مسلمانان مانند نماز، روزه، حج و زکات ارتفاع و رشد اخلاق است.

عبداللهی با بیان اینکه علم بدون تزکیه مفید نیست، تصریح کرد: هدف از گرفتن زکات این است که اخلاق درست شود و صفات زشت از وجود انسان رخت بربندد و تمام این عبادات اخلاق را در انسان‌ها درست می‌کند.

وی ادامه داد: مسلمانی که فقط ادعای اسلام کند و در وجودش اخلاق اسلامی نباشد نمی‌تواند صفات و ویژگی‌های پیامبراکرم(ص) را تبیین کند و باید از کردار و رفتار ما دیگران نیز بفهمند که پیامبر رحمت چگونه بوده است.

امام جمعه اهل سنت درمیان خاطرنشان کرد: دین اسلام دین مهربانی است اما متاسفانه برخی به اسم اسلام سر مسلمانان را می‌برند و وحشی‌ترین اعمال نسبت به مسلمانان انجام می‌دهند.

عبداللهی با بیان اینکه باید صفات پیامبراکرم(ص) و اخلاق ایشان در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف می‌خواهند اسلام را به چالش بکشند و امروز یکی از توطئه‌های آن‌ها ترور شخصیت‌های اسلامی است.

وی افزود: دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده و سودی که از اختلاف برده از چیز دیگری نبرده است و موضوع افراط گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات خدمات خوبی در کشور انجام شده و نباید این خدمات را نادیده گرفت، یادآور شد: دشمنان با سخنان فرعونی می‌خواستند انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی را نگیرد اما آن‌ها ناامید شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله