رئیس اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: شفافیت در سیاست‌گذاری‌ها و پایان دادن به شیوه آزمون و خطا در برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

محسن احتشام، ، در جمع رسانه‌های گروهی به مهم‌ترین انتظارات بخش خصوصی از دولت جدید اشاره کرد و پایان دادن به رقابت نابرابر بخش خصوصی با دولت و تغییر رویکرد دولت‌محور در اقتصاد را خواستار شد.

وی ضمن انتقاد از نبود شفافیت در چارچوب سیاست‌گذاری‌های اقتصادی از دولت سیزدهم خواست تا حین برنامه‌ریزی برای اقتصاد از دیداه های بخش خصوصی بهره بگیرد و در عین حال رویکرد خود را از شیوه آزمون و خطا به استفاده از تجربیات جهانی تغییر دهد.

رشد اقتصادی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد، افزود: اولین کاری که برای رفع مشکلات موجود باید انجام شود شناسایی و رسیدن به درک درست از مشکلات است و پس از آن می‌توان راهکارهای مناسب را ارائه داد تا در نهایت دیدگاه رنج آفرین را به گنج آفرین تبدیل کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های دولت جدید از تصمیمات و تجربیات بخش خصوصی استفاده شود، گفت: دولت سیزدهم توجه داشته باشد که ارائه برنامه‌های واحد برای همه استان‌ها و مناطق اقدام درست و منطقی نیست و سال‌هاست که بخش خصوصی روی توسعه منطقه‌ای متمرکز شده و پیشنهادهای اجرایی خود را تشریح کرده، اما از سوی دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

احتشام، بازگرداندن اعتماد به جامعه و تقویت سرمایه‌های انسانی، ایجاد دیپلماسی اقتصادی منطقی و درست برای ایجاد بازارهای جدید، تقسیم کار بین بخش خصوصی و دولت را از دولت سیزدهم مطالبه کرد و ادامه داد: باید هرآنچه به عنوان برنامه تعریف می‌شود با همدلی و همراهی به مرحله اجرا برسد و اجازه ندهیم این موارد تنها در حد حرف باقی بماند.

پول‌ها را از سرگردانی درآورید 

وی خواستار رفع مشکلات تولید و صادرات و دستورالعمل‌های زائد، بهبود وضع نظام بانکی و اصلاح قانون مالیات شد و گفت: هم اکنون با سیل بیکاری در استان‌های مختلف روبه‌رو هستیم و اگر رونق به تولید بازگردد شاهد اشتغال‌زایی خواهیم بود.

احتشام یادآور شد: در حال حاضر سطح نقدینگی در کشور بالاست و پول‌های سرگردانی وجود دارد که با مدیریت بازار می‌توان آن‌ها را در مسیر رونق تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام