مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ زائر حج تمتع از خراسان جنوبی در قالب ۱۵ کاروان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حسین دستگردی  افزود: اعزام این کاروان‌ها از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به مکه انجام می‌شود و بازگشت آنها از مدینه خواهد بود.

وی اظهار داشت: تعداد کل زائران حج تمتع و عوامل اعزامی از خراسان جنوبی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر هستند که در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ خرداد اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال محدودیت سنی برای حج تمتع تعیین نشده است گفت: پیش‌بینی شده مدت سفر زائران ۳۰ تا ۳۵ روز باشد لذا تلاش شده با برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی آمادگی کامل در بین زائران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲ جلسه توجیهی برای زائران هر کاروان در حال برگزاری است افزود: همایش متمرکز زائران نیز شنبه هفته آینده با هدف آشنایی با اعمال و آداب حج تمتع در حسینیه جماران بیرجند و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

دستگردی گفت: ۲ هزار و ۲۰ نفر از دارندگانی که اسناد حج آنان تا پایان تیر ۱۳۸۶ بوده برای اعزام به سرزمین وحی نام‌نویسی کردند که با این تعداد ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل شده و سایر متقاضیان می‌توانند در فهرست انتظار قرار گیرند تا در صورت انصراف افراد، فراخوانده شوند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور